Luxemburg

De Vicipedia
Grande Duxia de Luxemburg
Groussherzogtum Lëtzebuerg
Grand-Duché de Luxembourg
Großherzogtum Luxemburg
[[File:|90px]]
Informa jeneral
Capital:
Lingua ofisial: Luxemburges, deutx e franses
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa:
Otras
Area: km²
Popla:
Densia:
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Luxemburg (ofisial la Duxia Grande de Luxemburg) es un pais sin costa en Europa ueste. Lo es bordada par Beljia a la ueste e norde, Deutxland a la este e Frans a la sude. Sua capital, Site Luxemburg, es (con Bruxelles e Strasbourg) un de la tre capitales ofisial de la Uni European e la seja de la Corte European de Justia, la autoria judal la plu alta en la UE. Sua cultur, popla e linguas es multe entretexeda con sua visinas, tal ce lo es vera un misca de cultures franses e germanica. Esta es asentuada par la tre linguas ofisial: letseburges, franses e deutx. Invades repeteda par paises visina, spesial en la Gera Mundal 2, ia causa un desira forte en la pais per arbitra entre Frans e Deutxland e ia gida a, entre otra cosas, la fundi de la Uni European.

Con area de 2586 cilometres cuadrida, lo es un de la paises la plu peti en Europa. En 2016, Luxemburg ia ave un popla de 576 249 persones: un de la paises la min poplada en Europa ma la pais con rapidia de crese de popla clar la plu alta. Como un democrata representante con monarca constitual, lo es dirijeda par un Duxe Grande e es la sola duxia grande restante en la mundo. Lo es un pais developada, con economia avansada e un de la produis interna bruta la plu alta per person de la mundo. En 1994, UNESCO ia declara la Site Luxemburg con sua partes vea e fortreses ia es declarada como un loca de erita mundal.

La istoria de Luxemburg comensa en 963, cuando conte Siegfried 1 ia oteni un promontania rocosa e sua fortreses roman, nomida Lucilinburhuc ("castel peti"), e sua area ensircante, de la Abaderia Imperal de San Maximin en Trier. La desendentes de Siegfried ia estende sua teritorio par sposi, gera e relatas de vasal. A la fini de la sentenio 13, la contes de Luxemburg ia rena un teritorio notable grande. En 1308, Heinrich 7, conte de Luxemburg, ia deveni la re de la deutxes e la Imperor Roman Santa. La Casa de Luxemburg ia produi cuatro Imperores Roman Santa a la apico de la Eda Media.

En 1354, Karel 4 ia alti la contia a la Duxia de Luxemburg. Car Sigismund ia ave no eritor mas, la Duxia ia deveni un parte de la Sirculo Burgunda e plu tarda un de la Des-Sete Provinses Nederlandes de Habsburg. Tra la sentenios, la site e fortres de Luxemburg, con importa stratejial major par causa de sua situa entre la Rena de Frans e la teritorios de Habsburg, ia es gradal aumentada a un de la fortreses la plu conoseda en Europa. Pos parteni a la Frans de Louis 14 e la Osteraic de Maria Theresia, Luxemburg ia deveni un parte de la Republica e Impero Franses Prima su Napoléon.

La stato presente de Luxemburg ia emerji a la Congresa de Wien en 1815. La Duxia Grande, con sua fortres potiosa, ia deveni un stato autonom, personal poseseda par Willem 1 de Nederland, con un garnison prusen per garda la site contra un plu invade par Frans. En 1839, pos la tumulta de la Revolui Beljes, la parte de Luxemburg do on ia parla franses ia es sededa a Beljia, e la parte letseburges ia deveni la stato presente de Luxemburg.

La pais ia es industrida en la comensa de la sentenio 20 par la industria de aser, esplotante la fero en la Teras Roja. Pos la declina de esta industria en la desenio de 1970, la pais ia foca a institui se como un sentro finansial global, e ia developa a un sentro reputada de bancos. De la comensa de la sentenio 21, sua governas ia foca a developa la pais a un economia de sabes, fundinte la Universia de Luxemburg e un program nasional de spasio, projetante la envolve prima en un mision robotal a la Luna ante la fini de 2020.

Luxemburg es un membro fundinte de la Uni European, la Organiza per Coopera e Developa Economial, OTAN e Benelux, refletante sua acorda political cual favore integra economial, political e militar. La site Luxemburg, cual es la capital e site la plu grande de la pais, es la seja de alga instituidas e ajenterias de la UE.