Sveria

De Vicipedia
Rena de Sveria
Konungariket Sverige
Informa jeneral
Capital: Stockholm
Lingua ofisial: Svensce
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa:
Otras
Area: 450,295 km²
Popla: 9,954,420
Densia: 21.5
PIB:
Mone:
Zona de ora: CET (UTC+1)
Numero de telefon: +46
Interede: .se

Sveria (ofisial la Rena de Sveria) es un pais nordica e scandinavian en Europa norde. Lo borda Noria a la ueste e norde e Suomi a la este, e es liada en la sude-ueste a Danmarc par un ponte-tunel cual traversa la Öresund. Con 450 295 cilometres cuadrida, Sveria es la pais tre de la plu grandes en la Uni European par area, ma con mera 10 milion persones, sua densia de popla es basa (22 persones per cilometre cuadrida); la densia la plu alta es en la dui sude de la pais. Sirca 85% de persones abita en rejiones urban.

Poplas germanica ia abita Sveria de edas preistorial, emerjinte en istoria como la gotos scandinavian e la svensces, e composante la poplas maral conoseda como nordicas. Sveria sude es xef cultival, ma la norde es forestosa. Sveria es un parte de la rejion jeografial Fenoscandia. La clima es jeneral multe temperada per un latitude tan norde, par influe de la mar: la pais ave estates continental calda.

Oji, Sveria es un monarcia constitual e democratia parlamental, con monarca per xef de stato. La site capital es Stockholm, cual es ance la site la plu poplada en la pais. La potia leginte parteni a la Riksdag, un legeria con un salon de 349 membros. La potia esecutante parrteni a la governa, presideda par la ministro xef. Sveria es un stato uniforma, presente divideda a 21 contias e 290 munisipas.

Sveria ia emerji como un pais autonom e unida en la Eda Media. En la Eda Media, la plu sude e ueste partes de Sveria de aora no ia es svensce, con ce Suomi alora ia es parte de Sveria. En la sentenio 17, lo ia estende sua teritorios per formi la Impero Svensce, cual ia deveni un de la potias grande de Europa asta la temprana de la sentenio 18. Teritorios svensce estra la Penisola Scandinavian ia es gradal perdeda en la sentenios 18 e 19, fininte con la propri de Suomi presente par Rusia en 1809.

La gera final en cual Sveria ia partisipa direta ia es en 1814, cuando Noria ia es militar forsada a uni. Pos alora, Sveria ia es pasosa, manteninte un politica ofisial de neutralia en cosas esterna. La uni con Noria ia es pasosa abolida en 1905, resultante la fronteras presente de Sveria. An si Sveria ia es formal neutral en ambos geras mundal, Sveria ia partisipa en laboras umaniste, como aseta refujadas de Europa deutx ocupada.

Pos la fini de Gera Fria, Sveria ia junta se a la Uni European a 1 janero 1995, ma pos un referendo lo ia rejeta membria de la Eurozona. Lo es ance un membro de la Nasiones Unida, la Consilia Nordica, la Consilia de Europa, la Organiza Mundal de Comersia, e la Organiza per Coopera e Developa Economial. Sveria no es membro de OTAN.

Sveria manteni un sistem nordica de aida sosial cual furni aida medical universal e educa universial per sua sitadanes. Lo ave la revenu oto de la plu altas de mundo per person, e apare alta en multe mesuras nasional, incluinte cualia de vive, sania, educa, proteje de librias sivil, competosia economial, egalia, ricia e developa umana.

La lingua major es svensce.