Danmarc

De Vicipedia
Danmarc
Danmark
Danmarkar
Danmarki
Informa jeneral
Capital: Kobenhavn
Lingua ofisial: Dansce
Dirije
Governa:
- Xef de stato: Rei Frederik 10
- Xef de governa:
Otras
Area: 42,925.46 km²
Popla: 5,707,251
Densia: 132.96
PIB:
Mone:
Zona de ora: CET (UTC+1)
Numero de telefon: +45
Interede: .dk

Danmarc es un pais en Europa. La area es sirca 43 094 cilometres cuadrida e la cuantia de abitores, en la anio 2006, ia es sirca 5 450 661 persones.

La site capital es Kobenhavn. La pais ave sola un frontera, con Deutxland. Lo ave ance un ponte con Sveria supra la streta Skaggerak.

La lingua major es dansce.

La scrivor la plu famosa es Hans Christian Andersen con sua istorias per enfantes.

Le rey es Frederik X.

De 2011 la xef de governa es Fru (seniora) Helle Thorning-Schmidt (Democrates sosial) como xef de un governa de uni de sinistra.

La rena unida de Danmarc ia apare en la sentenio 10 como un nasion cual ia luta per gania controla de la Mar Baltica. Danmarc, Sveria e Noria ia es governada en junta su la Uni de Calmar, stablida en 1814. La mali de la Rena de Noria par causa de la peste negra ia permete ce Danmarc erita un impero colonial de esta uni – de la cual la Isola Faroe e Gronland es la resta.

Demografia[edita | edita la fonte]

La popla de Danmarc es 5 707 251 (janero 2016, definida per Danmarks Statistik). La pais ave un nivel basa de revenu nonegal e un sistem de aida medical e de instrui multe bon.

Danmarc es un nasion omojen. Oji la migra a Danmarc es composada de xercores de refuja e personas ci ariva como dependentes de familia. En ajunta, Danmarc aseta en cada anio sitadanes diversa de Europa ueste per studia o labora.

Linguas[edita | edita la fonte]

Dansce es par fato la lingua nasional de Danmarc. Faroisce e gronlandes es linguas ofisial de Faroiar e Gronland. Deutx es un lingua minor reconoseda en la area cual ia es parte de la Impero Deutx ante la Trata de Versailles. Dansce e faroisce parteni a la ramo norde de la linguas germanica (familia indoeuropean), relatada a islansce, norsce e svensce cual permete ce la parlores de esta linguas comprende lunlotra. Gronlandes es en la familia inuit-aleut.

Relijio[edita | edita la fonte]

En janero 2015, 77,8% de la popla ia es membros de la Eglesa de Danmarc (Den Danske Folkekirke), la eglesa ofisial, cual es de tradision luteran. An si la cuantia de membros es alta, sola 3% vade a misa de soldis.