Romania

De Vicipedia
Romania
Informa jeneral
Capital: Bucuresti
Lingua ofisial: Romanian
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa:
Otras
Area: 237 500 km²
Popla: 22 303 552
Densia:
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Romania es un pais en Europa sude-este. Lo borda la Mar Negra, Balgaria, Ucraina, Magiar, Serbia e Moldova. Lo ave un area de 238 397 cilometres cuadrida e un clima continental temperada. Con cuasi 20 milion abitores, la pais es la numero sete de la statos membros la plu poplada en la Uni European. Sua capital e site la plu grande, Bucuresti [bucurexti], es la site ses de la plu grandes en la UE, con 1 883 425 abitores en 2011.

La Rio Danubio, la rio du de la plu longas en Europa, fonti en Deutxland e flue en dirije jeneral sude-este tra 2857 km e des paises, ante emerji en un delta en Romania. La Montes Carpati, cual traversa Romania de la norde asta la sude-ueste, inclui Moldoveanu con altia de 2544 metres.

La Romania moderna ia es formida en 1859 par un uni personal de la Prinsipias Danubian de Moldavia e Walachia. La stato nova, ofisial nomida Romania de 1866, ia gania autonomia de la Impero Osmanian en 1877. A la fini de la Gera Mundal Prima, Transilvania, Bucovina e Besarabia is uni con la Rena de Romania. En la Gera Mundal Du, Romania ia es un aliada de Deutxland Nazi contra la Uni Soviet, bataliante a lado de la Wehrmacht asta 1944, cuando lo ia junta se a la potiosas Aliada e ia fronti ocupa par soldatos de la Armada Roja. Romania ia perde alga teritorios, de cual Transilvania Norde ia es reganiada pos la gera. Pos la gera, Romania ia deveni un republica sosialiste e membro de la Trata de Warszawa. Pos la Revolui de 1989, lo ia comensa un cambia en dirije a democratia e un economia de mercato capitaliste.

Romania es un pais developante e un de la plu povres en la Uni European, con grado 50 en la Indise de Developa Umana. Pos un crese rapida de economia en la temprana de la desenio de 2000, Romania ave un economia xef fundida sur servis, e es un produor e esportor de macinas e enerjia eletrical. Lo es un membro de OTAN de pos 2004, e un parte de la Uni European de pos 2007. Un majoria forte de la popla identifia se como cristianes ortodox este e parla romanian, un lingua romanica, como sua lingua propre. On refere frecuente a la istoria cultural de Romania en relata a artistes, musicistes, inventores e sportores influente.