Corvatsca

De Vicipedia
Republica de Corvatsca
Republika Hrvatska
Informa jeneral
Capital: Zagreb
Lingua ofisial: Corvatsce
Dirije
Governa: Republica parlamental
- Xef de stato: Zoran Milanović (SDP)
- Xef de governa: Andrej Plenković (HDZ)
Otras
Area: 56 594 km²
Popla: 4 290 612
Densia: 75,81
PIB: US$ 84 621 milion
Mone: Kuna (kn, HRK).
Zona de ora: CET (UTC +1).
Numero de telefon: +385
Interede: .hr


Corvatsca (ofisial la Republica de Corvatsca) es un pais en Europa sentral e sude, a la Mar Adriatica. Sua capital es Zagreb, cual formi un de la sudivides xef de la pais, como ance sua dudes contias. Corvatsca ave un area de 56 594 cilometres cuadrida e un popla de 4,28 milion persones, de ci la majoria es catolica.

La corvatsces ia ariva en la area de Corvatsca moderna en la temprana de la sentenio 7 ec. Los ia organiza ja la stato a du duxias en la sentenio 9. Tomislav ia deveni la re prima en 925, levante Corvatsca a la grado de un rena. La Rena de Corvatsca ia reteni sua autonomia tra cuasi du sentenios, ateninte sua apico en la rena de la res Petar Krešimir 4 e Dmitar Zvonimir. Corvatsca ia entra a un uni personal con Magiar en 1102. En 1527, fasante un concista par la osmanianes, la Parlamento Corvatsce ia eleje Ferdinand 1 de la Casa de Habsburg a la trono corvatsce. En la temprana de la sentenio 19, partes de la pais ia es divideda en la Provinses Ilirian Franses, e Osteraic-Magiar ia ocupa sua lado de Bosnia e Hersegovina – un disputa reconsiliada par la Trata de Berlin en 1878.

En 1918, pos la Gera Mundal Prima, Corvatsca ia es incluida en la Stato (nonreconoseda) de Slovenianes, Corvatsces e Serbsces cual ia separa de Osteraic-Magiar e ia fusa con la Rena de Iugoslavia. Un stato pupetin corvatsce faxiste, suportada par Italia Faxiste e Deutxland Nazi, ia esiste en la Gera Mundal Du. Pos la gera, Corvatsca ia deveni un membro fundinte e un composante federal de la Republica Federal Sosialiste de Iugoslavia, un stato constitual sosialiste. A 25 junio 1991, Corvatsca ia declara sua autonomia, cual ia reali completa a 8 otobre de la mesma anio. La Gera Corvatsce de Autonomia ia aveni tra cuatro anios pos la declara.

Corvatsca es un republica governada su un sistem parlamental, e un economia developada con un indise multe alta de developa umana. Lo es un membro de la Uni European, la Nasiones Unida, la Consilio de Europa, OTAN e la Organiza Mundal de Comersia, e un membro fundinte de la Uni per la Mediteraneo. Como un partisipor ativa en la fortes de pas de la NU, Corvatsca ia contribui soldatos a la mision gidada par OTAN en Afganistan, e ia ave un seja nonpermanente en la Consilio de Securia de la NU en la periodo 2008–9.

La campo de servis domina la economia de Corvatsca, segueda par la campos industrial e cultival. Turisme internasional es un fonte importante de revenu en la estate, e Corvatsca es la numero 18 de la destinas la plu popular per turistes en la mundo. La stato controla un parte de la economia, con un spende notable par la governa. La Uni European es la asosior comersial la plu importante de Corvatsca.

De 2000, la governa corvatsce ia investi constante a la infrastrutur, spesial a vias de transporta e recursos longo la coredores paneuropean. Un parte major de enerjia es produida de fontes interna; la resta es importada. Corvatsca furni un sistem universal de aida medical e educa prima e liseal sin custa. Lo suporta cultur par multe instituidas publica e investis par companias a medias e publici.

La lingua major es corvatsce.