Moldova

De Vicipedia
Republica de Moldova
Republica Moldova
Informa jeneral
Capital: Chisinau
Lingua ofisial: Romanian
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa:
Otras
Area: 33,846 km²
Popla: 2,913,281
Densia: 105
PIB:
Mone:
Zona de ora: EET (UTC+2)
Numero de telefon: +373
Interede: .md

Moldova (ofisial la Republica de Moldova) es un pais sin costa en Europa este. Lo es bordada par Romania a la ueste e Ucraina a la norde, este e sude (ultra Transnistria, un teritorio disputada). La site capital es Chisinau [txisinau].

La plu de la teritorio moldovan ia es un parte de la Prinsia de Moldavia de la sentenio 14 asta 1812, cuando lo ia es sededa a la Impero Rusce par la Impero Osmaian (a cual Moldavia ia es un stato vasal) e ia deveni conoseda como Besarabia. En 1856, Besarabia sude ia es redonada a Moldavia, cual pos tre a nios ia uni con Valahia per formi Romania, ma la rena rusce ia es restorada supra la rejion intera en 1878.

En la Revolui Rusce de 1917, Besarabia ia deveni corta autonom como la Republica Democrata Moldavan, ante cuando lo ia es integrada con Romania en 1918 pos un vota de sua asembla. La deside ia es disputada par Rusia Soviet, cual en 1924 ia permete la institui (en la Republica Sosialiste Soviet Ucrainsce) de un Republica Sosialiste Soviet Autonom Moldavan (RSSAM) sur teritorios a este de la Rio Dniester. En 1940, par causa de la Trata Molotov–Ribbentrop, Romania ia es obligada a sede Besarabia a la Uni Soviet, gidante a la crea de la Republica Sosialiste Soviet Moldavan (RSSM), cual ia inclui la plu de Besarabia e la parte la plu ueste de la RSSAM pasada.

A 27 agosto 1991, como parte de la desintegra de la Uni Soviet, la RSSM ia declara autonomia e ia adota la nom Moldova. La constitui corente de Moldova ia es adotada en 1994. De 1990, la banda de teritorio moldovan a la riva este de la Rio Dniester es par fato su la controla de la governa separada de Transnistria.

Par causa de un redui de esflue industrial e cultibal pos la desintegra de la Uni Soviet, la campo de servis ia crese per domina la economia de Moldova, aora composante plu ca 60% de la produi interna bruta de la nasion. Sua economia es, per person, la plu povre en Europa. Moldova es ance la pais european la min visitada par turistes, con sola 11 000 visitores stranjer rejistrada.

La area es sirca 33,843 cilometres cuadrida. La popla, en la anio 2006, ia es sirca 4 466 706 persones. La lingua major es moldovan.