Magiar

De Vicipedia
Magiar
Magyarország
Informa jeneral
Capital: Budapest
Lingua ofisial: Magiar
Dirije
Governa:
- Xef de stato: Katalin Novák
- Xef de governa: Victor Orban
Otras
Area: km²
Popla:
Densia:
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Magiar o Ungaria es un pais en Europa sentral. Lo covre un area de 93 030 cilometres cuadrida, situada en la Basin Panonia, es e bordada par Slovensco a la norde, Romania a la este, Serbia a la sude, Corvatsca a la sude-ueste, Slovenia a la ueste, Osteraic a la norde-ueste, e Ucraina a la norde-este.

Con sirca 10 milion abitores, Magiar es un stato membro de grandia media de la Uni European. La lingua ofisial es magiar, cual es la lingua uralica la plu parlada de mundo. La capital e site la plu grande de Magiar es Budapest, un sentro economial major e clasida como un site major global.

Istoria[edita | edita la fonte]

Pos sentenios de abita par celtas, romanes, slavicas ueste, gepidas e avares, Magiar ia es fundida en la tarda de la sentenio 9 par Árpád, un prinse magiar, en la concista de la Basin Panonia. Sua duneto István 1 (Stefano 1) ia ateni la trono en 1000, convertinte la pais a un rena cristian. Ja en la sentenio 12, Magiar ia deveni un potiosa media en la mundo ueste, ateninte un eda oro en la sentenio 15. Pos la Batalia de Mohács en 1526 e sirca 150 anios de ocupa partal par la osmanianes (1541–1699), Magiar ia veni su la rena de Habsburg, e plu tarda lo ia formi la Impero Osteraic-Magiar con Osteraic.

La fronteras presente de Magiar ia es instituida en 1920. par la Trata de Trianon pos la Gera Mundal Prima, cuando la pais ia perde 71% de sua teritorio, 58% de sua popla e 32% de magiares etnical. Pos la periodo intergeral, Magiar ia junta se a la Potias de Ase en la Gera Mundal 2, sufrinte un cuantia notable de danas e moris. Magiar ia deveni un stato pupetin de la Uni Soviet, contribuinte a la institui de la republica sosialiste cual ia dura tra cuatro desenios (1947–89). La pais ia es internasional multe atendeda par causa de la Revolui de 1956 e la abri influosa de sua frontera restrinjeda con Osteraic en 1989, cual ia aselera la colasa de la Bloco Este. A 23 otobre 1989, Magiar ia deveni denova un republica parlamental democrata.

En la sentenio 21, Magiar es un potiosa media e ave la economia 57 de la plu grandes de mundo par produida interna bruta. Como un ator importante en alga campos de industria e tecnolojia, lo es la esportor 35 e la emportor 34 de la plu grandes de mundo. Magiar ave un economia de revenu alta con un norma de vive multe alta. Lo manteni un sistem de suporta finansial, un sistem de aida medical universal, e un sistem de educa de universia sin costa.

Magiar ia junta se a la Uni European en 2004. e es un parte de la Area Schengen de 2007. Lo es un membro de la Nasiones Unida, OTAN, la Organiza Mundal de Comersia, la Banco Mundal, la Consilio de Europa e otras. Bon conoseda per sua istoria cultural rica, Magiar ia contribui major a artes, musica, leteratur, sportes, siensa e tecnolojia. Lo es la pais 11 de la plu populares en Europa como destina de turisme, atraente 14,3 milion turistes internasional en 2015. Lo conteni la sistem de cavas la plu grande de acua termal de mundo, la lago termal du de la plu grandes de mundo, la lago la plu grande en Europa sentral e la savana natural la plu grande en Europa.

Persones famosa de Magiar[edita | edita la fonte]