Nijer

De Vicipedia
Republica de Nijer
République du Niger
Jamhuriyar Nijar
Ndenndaandi Niiser
Informa jeneral
Capital: Niamey
Lingua ofisial: Franses
Dirije
Governa: Republica semipresidental unida
- Xef de stato: Presidente Mohamed Bazoum
- Xef de governa: Ministro xef Ouhoumoudou Mahamadou
Otras
Area: 1 267 000 km²
Popla: 22 772 361
Densia: 12,1
PIB: $20.228 bilion
Mone:
Zona de ora: WAT (UTC+1)
Numero de telefon: +227
Interede: .ne

Nijer (ofisial la Republica de Nijer) es un pais sin costa en Africa ueste, nomida per la rio Nijer. Lo ave fronteras con Libia a la norde-este, Txad a la este, Nijeria e Benin a la sude, Burcina Faso e Mali a a ueste e Jazair a la norde-ueste. Sua area es sirca 1,267,000 cilometres cuadrida, tal ce lo es la pais la plu grande de Africa ueste, con plu ca 80% de sua area covreda par la Deserto Sahara. La popla de sirca 21 milion persones, xef muslim, es colieda en la sude e ueste estrema de la pais. La capital es Niamey, locada en la angulo sude-ueste estrema.

Nijer es un pais developante, e es repeteda un de los con grado la plu basa en la Indise de Developa Umana de la Nasiones Unida; en 2014, lo ia es la plu basa de tota 188 entradas. Multe de la partes nondesertosa de la pais es periodal menasada par secia e deserti. La economia es consentrada a susiste, alga cultiva esportable en la sude plu fertil, e la esporta de materias cru, spesial uranio mineral. Nijer fronti defias grave de developa par causa de sua situa sin costa, tereno desertosa, cultiva perosa, taso alta de fertilia e suprapopla sin contrasepi, educa debil e povria de persones, manca de infrastrutur, aida medical debil, e degrada ambiental.

La sosia nijerien refleta un diversia resultante de la istorias longa e individua de sua grupos etnical e rejiones e sua tempo relativa corta de abita en un stato unida. Istorial, lo cual es aora Nijer ia es a la bordas de alga statos grande. De pos autonomi, nijerienes ia abita su sinco constituis e tre periodos de rena militar. Pos un colpa militar en 2010, Nijer ia deveni un stato democrata e multipartital. Un majoria abita en partes campanial, con poca asede a educa avansada. En 2015, 71,3% de la popla no ia pote leje: un de la proportios de alfabetisme la plu basa de mundo.

La linguas major es franses (ofisial), hausa, djerma.