Namibia

De Vicipedia
Republica de Namibia
Republic of Namibia
Republiek van Namibië
Republik Namibia
Informa jeneral
Capital: Windhoek
Lingua ofisial: Engles
Dirije
Governa: Republica
- Xef de stato: Hage Geingob
- Xef de governa: Saara Kuugongelwa-Amadhila
Otras
Area: 825,615 km²
Popla: 2,606,971
Densia: 3.2/km2
PIB: $27.505 biliones
Mone: Dolar namibian
Rand sudafrican
Zona de ora: UTC+2 (CAST)
Numero de telefon: +264
Interede: .na

Namibia (ofisial la Republica de Namibia) es un pais en Africa sude, de cual sua borda ueste es la Mar Atlantica. Lo comparti fronteras de tera con Zambia e Angola a la norde, Botsuana a la este, e Sudafrica a la sude e este. An si lo no borda Zimbabue, la du paises es separada par un parte de min ca 200 metres de la Rio Zambezi (esensal un protende peti en Botsuana per ateni un microfrontera entre Botsuana e Zambia).

Namibia ia gania autonomia de Sudafrica a 21 marto 1990, pos la Gera Namibian de Autonomia. Sua capital e site la plu grande es Windhoek, e lo es un stato membro de la Nasiones unida, la Comunia de Developa de Africa Sude, la Uni African, e la Comunia de Nasiones.

Istoria[edita | edita la fonte]

La teras seca de Namibia ia es abitada de edas temprana par la poplas san, damara e nama. De sirca la sentenio 14, poplas bantu migrante ia ariva como un parte de la estende bantu. De alora, la grupos bantu, conoseda como la popla ovambo, ia domina la popla de la pais e ia composa un majoria grande de la tarda de la sentenio 19.

En la tarda de la sentenio 19 en la coloni european, la Impero Deutx ia institui un rena supra la plu de la teritorio como un protejeda en 1884. Lo ia comensa developa infrastrutur e cultiva, e ia manteni esta colonia deutx asta 1915, cuando fortes sudafrican ia vinse sua militar. Pos la fini de la Gera Mundal Prima, en 1920 la Alia de Nasiones ia asinia la pais a la Rena Unida, su maneja de Sudafrica. Lo ia aplica sua leges, incluinte clases e regulas razal. De 1948, con la Partito Nasional elejeda a governa, Sudafrica ia aplica apartait ance a lo cual ia es nomida Africa Sude-Ueste. En 1878, la Capo de Bon Espera ia propri la porto de Baia Walvis e la Isolas Pinguin; estas ia deveni un parte integral de la Uni de Sudafrica a sua crea en 1910.

En la parte plu tarda de la sentenio 20, revoltas e esijes per representa political par ativistes political nativa african (ci ia desira autonomia) ia causa ce la Nasiones Unida ia prende la encarga direta de la teritorio en 1966, ma Sudafrica ia manteni sua rena par fato. En 1973, la NU ia reconose la Organiza de la Popla de Africa Sude-Ueste como la representor ofisial de la popla namibian; la partito es dominada par la ovambos, ci ave un majoria grande en la teritorio.

Pos geras continuante de gerilias, Sudafrica ia instala un governa tempora en Namibia en 1985. Namibia ia ateni autonomia completa de Sudafrica en 1990. An tal, Baia Walvis e la Isolas Pinguin ia resta su controla de Sudafrica asta 1994.

Demografia e economia[edita | edita la fonte]

Namibia ave un popla de 2,1 milion persones e un democratia parlamental, multipartital e stable. Sua economia es fundida sur cultiva, pastoria, turisme e la industria de mina – incluinte mina per diamantes, uranio, oro, arjento e metales basa. Par causa de la Deserto Namib, grande e seca, Namibia es un de la paises la min densa poplada de mundo,

La area es sirca 825,418 cilometres cuadrida.

La major linguas es engles 7% (ofisial), africans (lingua comun de la plu de persones e sirca 60% de la persones blanca), deutx 32%, e otras 1%.