Madagasicara

De Vicipedia
Republica de Madagasicara
Repoblikan'i Madagasikara
République de Madagascar
Informa jeneral
Capital: Antananarivo
Lingua ofisial: Franses e malagasi
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa:
Otras
Area: 587,040 km²
Popla: 19,448,815
Densia:
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Madagasicara (ofisial la Republica de Madagasicara) es un pais de isolas en la Mar Indian, a lado de la costa de Africa este. La nasion es composada par la isola Madagasicara (la isola cuatro la plu grande de mundo) e multe isolas periferial e plu peti. Pos la desintegra preistorial de la supracontinente Gonduana, Madagasicara ia separa de la penisola barati a sirca 88 milion anios ante aora, tal ce plantas e animales ia evolui en modo relativa isolida. Per esta razona, Madagasicara es un loca major de biodiversia: plul ca 90% de sua viventes es trovada en no otra loca sur la Tera. La ecosistemes diversa e viventes unica es menasada par la intrui de la popla umana, cual crese rapida, e par otra problemes ambiental.

La indicas arceolojial prima per foraje umana sur Madagasicara es datida a 2000 aec. La coloni umana de Madagasicara ia es fada entre 350 aec e 550 ec par poplas austronesian ci ia ariva en canoas de Borneo. Migrores bantu ia veni sirca 1000 ec, traversante la Streta Mosambic de Africa este. Con la pasa de tempo, otra grupos ia veni a Madagasicara, e cada ia fa contribuis durante a la vive cultural malagasi. La etnico malagasi es comun divideda en 18 o plu sugrupos, de cual la plu grande es la merinas de la montania sentral.

Asta la tarda de la sentenio 18, la isola Madagasicara ia es renada par un colie fratida de alias sosiopolitical nonstable. Comensante en la temprana de la sentenio 19, la plu de la isola ia es unida a renada como la Rena de Madagasicara par un serie de nobiles merina. La monarcia ia colasa en 1897 cuando la isola ia es asorbeda en la impero colonial franses, de cual la isola ia gania autonomia en 1960. Como stato autonom, Madagasicara ia pasa tra cuatro periodos constitual major, nomida republicas.

De pos 1992, la nasion ia es ofisial governada como un democratia constitual de sua capital a Antananarivo. Ma un revolta poplal en 2009 ia obliga presidente Marc Ravalomanana a resinia, e la potia presidental ia es donada a Andry Rajoelina en marto 2009. La governa constitual ia es restorada en janero 2014, cuando Hery Rajaonarimampianina ia es nomida como presidente pos un eleje en 2013 sur cual la comunia internasional ia judi ce lo ia es justa e transparente. Madagasicara es un membro de la Nasiones Unida, la Organiza Internasional de Francofonia e la Comunia de Developa de Africa Sude.

Longo la Nasiones Unida, Madagasicara parteni a la grupo de paises la min developada. E malagasi e franses es linguas ofisial de la stato. La majoria de la popla adere a credes tradisional, a cristiania, o a un combina de ambos. Elementos major de la stratejia per developa de Madagasicara es ecoturisme e cultiva, con ance investis plu grande a educa, sania e companias privata. Su Ravalomanana, esta investis ia produi un crese economial notable, ma la beneficas no ia es justa distribuida tra la popla, creante tensa sur la custa altinte de vive e sur la nivel basinte de vive per persones povre e alga partes de la clase media. la economia ia es debilida par la crise political de 2009–2013, e la cualia de vive resta basa per la majoria de la popla malagasi.

La area de Madagasicara es sirca 587 040 cilometres cuadrida. En 2016, on ia estima ce lo ave sirca 24 430 325 abitores.