Turcmenistan

De Vicipedia
Republica de Turcmenistan
Türkmenistan Respublikasy
Informa jeneral
Capital: Axgabat
Lingua ofisial: Turcmen e rusce
Dirije
Governa:
- Xef de stato: Gurbanguly Berdimuhamedow
- Xef de governa:
Otras
Area: 491 210 km² km²
Popla: 6 031 187
Densia: 10,5/km²
PIB:
Mone: manat
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Turcmenistan es un pais en Asia sentral, bordada par Cazacstan a la norde-ueste, Uzbecistan a la norde e este, Afganistan a la sude-este, Iran a la sude e sude-ueste, e la Mar Caspio a la ueste.

Lo es ja un crus de vias de sivilias tra sentenios. En la eda medias, Merv ia es un de la sites grande de la mundo muslim e un stasion importante sur la Via de Seda, un via de caravan usada per comersia con Xina asta la media de la sentenio 15. Proprida par la Impero Rusce en 1881, plu tarda Turcmenistan ia partisipa forte en la promove antibolxevic en Asia sentral. En 1925, Turcmenistan ia deveni un republica constituinte de la Uni Soviet, nomida la Republica Sosialiste Soviet Turcmen; lo ia deveni denova autonom cuando la Uni Soviet ia desintegra en 1991.

Turcmenistan posese la reservas cuatro de la plu grandes de recursos de gas natural en la mundo. La plu de la pais es covreda par la Deserto Caracum. De 1993, sitadanes reseta eletrica, acua e gas natural sin custa, furnida par la governa.

Turcmenistan ia es renada par Saparmurat Niyazov, presidente tra la vive, asta sua mori en 2006. Gurbanguly Berdimuhamedow ia es elejeda como presidente en 2007. Longo Human Rights Watch, "Turcmenistan resta como un de la paises la plu represante de mundo. La pais es cuasi cluida contra esaminas nondependente, librias jornaliste e relijial es controlada par restrinjes sever, e defendores de diretos umana e otra ativistes fronti la menasa constante de venja par la governa." Pos la suspende de la puni de mori, sua usa ia es formal abolida en la constitui de 2008.

Turcmenistan ave un area de sirca 488,100 cilometres cuadrida, e ia ave sirca 6 031 187 persones en 2020. Sua site capital es Axgabat, e la linguas major es turcmen (72%), rusce (12%) e uzbec (9%).