Malaisia

De Vicipedia
Malaisia
Informa jeneral
Capital: Kualalampur
Lingua ofisial: Melaiu
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa:
Otras
Area: 330,803 km²
Popla: 24,821,286
Densia:
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Malaisia es un pais constitual federal en Asia sude-este. Lo es composada de des-tre statos e tre teritorios federal, e ave un area intera de tera de 330 803 cilometres cuadrida, separada par la Mar Xina Sude a du rejiones de grandia simil, Malaisia Penisolal e Malaisia Este (ance nomida Borneo Malaisian). Malaisia Penisolal comparti un frontera teral e maral con Tai, e fronteras maral con Singapor, Vietnam e Indonesia. Malaisia Este comparti fronteras teral e maral con Brune e Indonesia, e un frontera maral con Pilipinas e Vietnam.

La site capital es Kuala Lumpur, e Putrajaya es la seja de la governa federal. Con popla de plul ca 30 milion persones, Malaisia es la pais 44 de la plu popladas de mundo. La punto la plu sude de Eurasia continental, Tanjung Piai, es en Malaisia. Situada en la tropicos, Malaisia es un de 17 paises megadiversa sur la Tera, con un cuantia grande de spesies endemica.

Malaisia ave sua orijina en la renas melaiu de la area, cual ia deveni controlada par la Impero Brites de la sentenio 18. La teritorios brites prima ia es conoseda como la Colonias de Stretas, e sua institui ia es segueda par cambia la renas melaiu a protejedas brites. La teritorios de Malaisia Penisolal ia es prima unida como la Uni Melaiu en 1946. Melaiu ia es restruturida como la Federa de Melaiu en 1948, e ia gania autonomia a 31 agosto 1957. Melaiu ia uni con Borneo Norde, Sarawak e Singapor a 16 setembre 1963 per deveni Malaisia. A min ca du anios plu tarda, en 1965, Singapor ia es escluida de la federa.

La pais es multietnical e multicultural, e esta fa un rol major en politica. Sirca un dui de la popla es etnical melaiu, con minorias grande de persones xines melaiu, barati melaiu e de poplas nativa. La constitui permete libria de relijio e defini Malaisia como un pais ofisial secular, ma defini islam como la "relijio de la Federa". La sistem de governa segue prosima la sistem parlamental de Westminster, e la sistem legal es fundida en la "lege comun" anglosason. La xef de stato es la re, conoseda como la Yang di-Pertuan Agong. El es un monarca elejeda de la renores erital de la nove statos melaiu a cada anio sinco. La xef de governa es la ministro xef.

Pos sua autonomi, Malaisia ave un de la economias la plu bon de Asia, con ce sua produi interna bruta crese a promedia de 6,5% per anio tra cuasi 50 anios. La economia ia es tradisional nurida par recursos natural, ma grandi aora en la campos de siensa, turisme, comersia e turisme medical. Oji, Malaisia ave un economia de mercato nova industrida, gradida como numero tre de la plu grandes en Asia sude-este e numero 29 de la plu grandes de mundo. Lo es un membro fundinte de la Asosia de Nasiones de Asia Sude-Este, la Confere de Xefes de Asia Este, e la Organiza de Coopera Muslim, e un membro de Coopera Economial Asia-Pasifica, la Comunia de Nasiones e la Promove Nonaliniada.

La lingua major es melaiu.