Srilanca

De Vicipedia
Republica Democratal Sosialiste de Srilanca
ශ්‍රී ලංකා ප්‍රජාතාන්ත්‍රික සමාජවාදී ජනරජය
Śrī Lankā Prajathanthrika Samajavadi Janarajaya
இலங்கை சனநாயக சோஷலிசக் குடியரசு
Ilaṅkai caṉanāyaka cōṣalisak Kuṭiyarasu
Informa jeneral
Capital: Colombo
Lingua ofisial: Sinala e tamil
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa:
Otras
Area: 65,610 km²
Popla: 20,926,315
Densia:
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Srilanca (ofisial la Republica Sosialiste Democrata de Srilanca) es un pais de isola en Asia sude. Lo es situada a sude-este de Barat e a norde-este de Divehi.

La isola conteni multe cultures, linguas e etnicos. La majoria de la popla es sinala, ma un minoria grande de tamiles ia fa ance un rol influente en la istoria de la isola. En ambos grupos, cristianes es convertidas resente ci ia reteni la cultur tradisional. Moros, burgeres, melaius, jonguos e la vedas nativa es ance grupos instituida sur la isola.

La istoria documentinda de Srilanca estende tra 3000 anios, con atesta de colonias umana preistorial a 125 000 anios ante aora, cisa plu. Lo ave un erita cultural rica, e la scrivedas budiste prima conoseda de Srilanca, la Canon Pāli, veni de la Consilio Budiste Cuatro en 29 aec. La loca jeografial e portos profonda de Srilanca ia dona a lo un importa stratejial grande de la eda de la Via de Seda antica asta la Via de Seda maral moderna.

De la comensa de la rena colonial brites asta 1972, Srilanca ia es nomida "Ceylon".

La constitui presente defini la sistem political como un republica e un stato unial governada par un sistem semipresidental. Lo ia ave un istoria longa de engrana internasional, como un membro fondinte de la Asosia Sude-Asian per Coopera Rejional, e como un membro de de la Nasiones Unida, la Comunia de Nasiones, la G77 e la Promove Nonaliniada. Srilanca e Divehi es la sola du paises de Asia sude cual ave un grado "alta" en la Indise de Developa Umana; esta grado de Srilanca e sua revenu per person es la plu altas entre la nasiones de Asia sude.

La capital leginte, Sri Jayawardenepura Kotte, es un suburbe de Colombo, la capital comersial e la site la plu grande.

La area es sirca 65,610 cilometres cuadrida. La cuantia de abitores, en la anio 2007, ia es sirca 20 926 315 persones.

La linguas major es sinala (74%) e tamil (18%).