Suria

De Vicipedia
Suria
Informa jeneral
Capital: Dimashq
Lingua ofisial: Arabi
Dirije
Governa:
- Xef de stato: Baxar Al-Assad
- Xef de governa: Houssein Arnous
Otras
Area: 185,180 km²
Popla: 19,314,747
Densia:
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Suria es un pais en Asia ueste. Lo ave fronteras con Lubnan e la Mar Mediteraneo a la ueste, Turcia a la norde, Irac a la este, Urdun a la sude, e Israel a la sude-ueste.

La du tris ueste de sua Altas de Golan es ocupada par Israel de pos 1967; la tri este es controlada par Suria. La Nasiones Unida manteni un zona de cuxin entre los.

La capital e site la plu grande es Dimashq.

Suria es un pais de planos fertil, montes alta e desertos, e conteni etnicos e relijios diversa, incluinte arabis, elinicas, haiarenes, curdis, turceses e otras. La grupo relijiosa la plu grande en Suria es la sunis.

La stato moderna de Suria ia es instituida pos la fini de sentenios de controla osmanian en la Gera Mundal Prima su autoria franses. Lo ia es la stato arabi la plu grande cual ia emerji de la Levante Arabi de rena pasada osmanian. Suria ia gania autonomia como un republica parlamental a 24 otobre 1945 cuando lo ia deveni un membro fondinte de la Nasiones Unida, legal fininte la autoria franses, an si la soldatos franses no ia parti de la pais asta april 1946.

La tempo pos autonomi ia es tumultosa, e multe colpas militar ia secute la pais entre 1949 e 1971. En 1958, Suria ia entra a un uni corta con Misre, nomida la Republica Arabi Unida, cual ia es abortada par un colpa de stato en 1961. La Republica Arabi de Suria ia comensa esiste en la tarda de 1961, pos un referendo constitual a 1 desembre.

La pais ia es sempre min stable asta un colpa de stato par la partito Ba'ath, pos cual acel partito ia manteni sua potia. Suria ia es su Leges de Crise entre 1963 e 2011, e la plu de protejes constitual per sitadanes ia es suspendeda. Bashar al-Assad es presidente de pos 2000, presededa par sua padre Hafez al-Assad, ci ia ocupa la posto de 1971.

Suria es un republica unial, composada de 14 rejiones de governa, e es la sola pais cual ia adota la politica de Ba'ath.

De marto 2011, Suria es envolveda en un gera con alga paises en la rejion, e alga esentes political autoproclamada ia emerji sur la teritorio. Suria es clasida como la pais la plu violente en la mundo a presente, an si la vive ia continua normal per la plu de sua sitadanes en desembre 2017. La gera ia mata 470 000 persone, ia causa la desloca interna de 7,6 milion persones, e ia crea plu ca 5 milion refujadas.

La area es sirca 185 180 cilometres cuadrida.

La cuantia de abitores, en la anio 2007, ia es sirca 19 314 747 persones.

La lingua major es arabi.