Miama

De Vicipedia
(Redirijeda de Mianmar)
Republica de la Uni de Miama

Pyidaungsu Myanma Naingngandaw
Informa jeneral
Capital: Rangun
Lingua ofisial: Miama
Dirije
Governa:
- Xef de stato:
- Xef de governa:
Otras
Area: 678,500 km²
Popla: 47,373,958
Densia:
PIB:
Mone:
Zona de ora:
Numero de telefon:
Interede:

Miama (o Burma; ofisial la Republica de la Uni de Miama) es un pais en Asia sude-este. Lo es bordada par Barata e Bangladex a la ueste, Tai e Lau a la este, e Xina a la norde e norde-este. A la sude, sirca un tri de sua perimetre intera de 5876 km formi un costa noninterompeda de 1930 km longo la Golfo Bengal e la Mar Andaman.

La conta de popla en 2014 ia trova 51 milion abitores, un cuantia multe plu basa ca espetada. Miama ave un area de 676 578 cilometres cuadrida. Sua site capital es Naypyidaw, e sua site la plu grande es Yangon, la capital pasada. De 1997, Miama es un membro de la Asosia de Nasiones de Asia Sude-Este.

Sivilias temprana en Miama ia inclui la sites-statos Pyu en Burma Alta e la renas Mon en Burma Basa. En la sentenio 9, la popla bamar ia entra a la alta de la vale de la Rio Irawadi e, pos la institui de la Rena Pagan en la desenio de 1050, la lingua e cultur burman e budisme teravada ia deveni lenta dominante en la pais. La Rena Pagan ia cade par causa de invades mongol, e alga statos gerante ia emerji.

En la sentenio 16, reunida par la Dinastia Toungoo, la pais ia es, tra tempo corta, la impero la plu grande en la istoria de la tera xef de Asia sude-ese. La Dinastia Konbaung de la temprana de la sentenio 19 ia rena supra un rejion cual ia inclui la Miama moderna, e ia controla corta ance Manipur e Asam.

La briteses ia emprende la dirije de Miama pos tre Geras Angloburman en la sentenio 19, e la pais ia deveni un colonia brites. Miama ia deveni autonom en 1948, inisial como un nasion democrata, e pos un colpa de stato en 1962, como un autocratia militar.

Tra la plu de sua anios autonom, la pais es turbada par disputas etnical, e sua multe etnicos es envolveda en un de la plu longas de la geras interna continuante en la mundo. En esta periodo, la Nasiones Unida e otra organizas ia reporta violes frecuente e sistemosa de diretos umana en la pais.

En 2011, la junta militar ia es ofisial canselada pos un vota en la anio presedente, e on ia instala un governa sivil. Esta, como ance la libri de Aung San Suu Kyi e prisonidas political, ia boni la state de diretos umana e la relatas esterna de la pais, e ia gida a la lejeri de punis comersial e economial. An tal, la militar resta un forte potiosa en politica.

La lingua major es miama.