Negra

De Vicipedia

Negra es la color la plu oscur. Lo resulta de la asentia o asorbe completa de lus. Como blanca e gris, lo es un color acromata, pd lo es "sin color". Lo es un de la colores xef en la model de colores CMYK, con sian, jala e majenta, cual es usada en primi per deriva tota de la otra colores. Negra es usada frecuente per representa oscuria; lo es la oposada simbolin de blanca (o brilia).

Negra ia es un de la colores prima ia usa par artistes en depintas neolitica en cavas. En la sentenio 14, lo ia es comensada portada par reia, eglesores, judores, e ofisiores de la governa en multe de Europa. Lo ia deveni la color portada par poesistes engles romantica, comersiores e statistes en la sentenio 19, e un color a la moda en la sentenio 20.

En la Impero Roman, lo ia deveni la color de lamenta, e tra la sentenios lo ia es asosiada frecuente con mori, malia, sorsores e majia. Diseda par sondas en Europa e America Norde, lo es la color la plu asosiada con lamenta, la fini, secretas, majia, fortia, violentia, malia, e sofistica.

Istoria e arte[edita | edita la fonte]

Istoria preistorial[edita | edita la fonte]

Negra ia es un de la colores prima cual ia es usada en arte. La Cava Lascaux en Frans conteni imajes de boves e otra animales cual ia es creada par artistes paleolitica entre 18 000 e 17 000 anios en la pasada. Los ia comensa par usa carbon de lenio, e a pos los ia crea pigmentos negra plu intensa par arde osos o par mole un polvo de osido de magnanese.

Istoria antica[edita | edita la fonte]

Per la egipsianes antica, negra ia ave asosias positiva; lo ia es la color de fertilia e de la solo de tera negra cual ia es inondada par la Rio Nilo. Lo ia es la color de Anubis, la dio de la sumundo, ci ia ave la forma de un xacal negra e ia ofre proteje contra mal a mores.

Per elinicas antica, negra ia es la color de la sumundo, cual ia es separada de la mundo de viventes par la rio Aceron, la acua de cual ia es negra. Persones ci ia fa la pecas la plu mal ia es enviada a Tartaro, la nivel la plu profonda e oscur. En la sentro ia es la palasio de Hades, la re de la sumundo, en cual el ia senta sur un trono negra de ebano.

Negra ia es un de la colores la plu importante cual ia es usada par artistes elinica antica. En la sentenio 6 aec, los ia comensa crea seramica de figures negra, e plu targa seramica de figures roja, par usa un tecnica multe inventosa. En seramica de figures negra, la artiste ia depinta figures con un barbotin de arjila glasada sur un vaso roja de arjila. Cuando la vaso ia es coceda, la figures ia deveni negra, contra un fondo roja. Plu tarda, los ia reversa la prosede: los ia depinta la spasios entre la figures con barbotin. Esta ia crea figures roja merveliosa contra un fondo glasada negra.


Colores cambia
Negra Gris Blanca Ros Purpur Blu Azul Verde Jala Orania Roja Brun