Ros

De Vicipedia

Ros es un color entre roja e blanca, como un roja pal. Como la flor rosa, la nom de la color ros es ultima derivada de latina "rosa" (cual refere a la flor). Longo sondas en Europa e la SUA, ros es la color la plu comun asosiada con encanta, cortesia, sensosia, molia, dulsia, enfantia, feminia e relatas romantica. Cuando lo es combinada con blanca, lo es asosiada con nonculpablia. Cuando lo es combinada con violeta o negra, lo es asosiada con erotica e sedui.

Istoria, arte e moda[edita | edita la fonte]

Entre preistoria e istoria posclasica[edita | edita la fonte]

La color ros ia es descriveda en leteratur de pos la eda antica. En la Odisea, cual ia es scriveda sirca 800 aec, Homero ia scrive "Alora, cuando la enfante de matina, la matini de ditos rosin, ia apare…" Poesistes roman ia descrive ance la color. Roseus es la parola latina cual sinifia "rosin" o "ros". Lucretio ia usa la parola per descrive la matini en sua poesia epica De reurum natura (De la natur de cosas).

Ros no ia es un color comun en la moda de la eda medieval; nobiles ia prefere comun rojas plu briliante, per esemplo carmesi. An tal, lo ia apare en la moda de femes e en arte relijial. En la sentenios 13 e 14, en obras par Cimabue e Duccio di Buoninsegna, la enfante Cristo ia es vestida a alga veses en ros, la color cual ia es asosiada con la corpo de Cristo.

En Madona de la Diantos par Rafaello Sanzio, un depinta de la Renase, la enfante Cristo dona un flor ros a la Virjin Maria. La dianto ia es un simbol de sposia, e mostra un uni spirital entre la madre e la enfante.

Istoria moderna[edita | edita la fonte]

Moderna temprana[edita | edita la fonte]

En la Renase, ros ia es usada xef per la color de la pel de fases e manos. La pigmento cual ia es usada comun per esta ia es nomida cinabrese pal; lo ia es un misca de la pigmento de tera roja nomida sinopia (o roja venezian), e un pigmento blanca nomida Bianco San Genovese (o blanca calce). En la manual famosa sur depinta par Cennino Cennini en la sentenio 15, Il Libro Dell'Arte, el ia descrive lo como: "Esta pigmento es creada de la sinopia la plu bela e pal cual es trovada e miscada con blanca de San Joan, como lo es nomida en Firenze; e esta blanca es creada de calce cual es completa blanca e purida. E cuando esta du pigmentos ia es completa miscada (pd, du partes de cinabrese e la tre, blanca), formi panes peti de los e como nozas duida e lasa ce los seci. Cuando on nesesa alga, on debe prende tan multe como pare aplicable. E esta pigmento fa multe bon si on usa lo per depinta fases, manos e nudas sur mures..."

Moderna tarda[edita | edita la fonte]

La sentenio 18[edita | edita la fonte]

La eda oro de la color ros ia es la Periodo Rococo (1720–77) en la sentenio 18, en cuando colores de pastel ia deveni multe modosa en cada de la cortes de Europa. Ros ia es spesial campionida par Madame de Pompadour (1721–64), la concubina de re Louis 15 de Frans. El ia porta combinas de blu pal e ros, e ia fa ce un tinje individua de ros ia es creada per el par la manufacture nationale de Sèvres; lo ia es creada par ajunta tinjes de blu, negra e jala.

Ros ia es evidente la color de sedui en la depintas personal creada par George Romney de Emma, Lady Hamilton, la concubina futur de amiral Horatio Nelson, en la tarda de la sentenio 18, ma lo ia ave la sinifia oposada en la depinta de Sarah Barrett Moulton cual ia es depintada par Thomas Lawrence en 1794. En esta depinta, lo ia simboli enfantia, virtua e molia. Sarah Moulton ia ave mera des-un anios cuando la imaje ia es depintada, e ia mori la anio seguente.

La sentenio 19[edita | edita la fonte]

En England en la sentenio 19, xicos joven ia porta comun sintas o decoras ros; xicos ia es regardada mera como omes peti, e en cuando omes ia porta uniformas roja, xicos ia porta ros. La vestes per enfantes en la sentenio 19 ia es cuasi sempre blanca, car, ante la inventa de tinjentes cimical, vestes de cada color ia pali rapida cuando los ia es lavada en acua bolinte. Rea Victoria ia es depintada en 1850 con sua fie sete e fio tre, prinse Arthur, ci ia porta blanca e ros.

La sentenio 20[edita | edita la fonte]

En la sentenio 20, tinjes de ros ia deveni plu osante, plu briliante e plu serta, partal par causa de la inventa de tinjentes cimical cual no ia pali. La abrivia en la crea de tinjes nova de ros ia es Elsa Schiaparelli (1890-1973), un modiste italian ci ia es aliniada con la artistes de la move surealiste, incluinte Jean Cocteau. En 1931, el ia crea un varia nova de la color nomida "ros xocante". Lo ia es creada par misca majenta con un cuantia peti de blanca. El ia comensa un parfum nomida Shocking, cual ia es vendeda en un botela con forma de la tronco de un fem. On dise ce esta tronco ia es modelida sur lo de Mae West. Sua modas, codesiniada con artistes como Cocteau, ia mostra la tinjes nova de ros.

En Deutxland Nazi en la desenios de 1930 e 1940, prisonidas de campas de consentra ci ia es acusada de omosesalia ia es forsada a porta un triangula ros. Par causa de esta, la triangulo ros ia deveni un simbol de la promove moderna per diretos ge.

La cambia de ros a un color sesal distinguida de xicas ia deveni gradal, par causa de la prosede distinguinte de la venderia, en la desenios de 1930 e 1940. En la desenio de 1920, alga grupos ia descrive ros como un color masin, un paralel de la roja cual ia es videda como un color de omes, ma plu pal per xicos. An tal, botecas ia trova ce persones ia compra sempre plu ros per xicas e blu per xicos asta cuando esta ia deveni un norma asetada en la desenio de 1940.

La flor de la rosa - la orijin de la nom de esta color en elefen e multe otra linguas

Biolojia[edita | edita la fonte]

Ros es un color cual no indica un tinje diferente de roja, ma un varia plu pal, de poca satura, e comun pico blu. Lo es la color la plu comun de flores, e ia evolui, posible, per sua capasia per atrae insetos e avias nesesada per polini, e posible ance per evita predores. La color orijina en la pigmentos natural nomida antosianines, cual ance dona la ros en frambosas e alga otra frutas. En Japan, rosa es la color la plu asosiada con primavera, cuando la serisos flori.

La flores de la serisos en la Parce Tsutsujigaoka

En multe linguas, la parola per ros es derivada de la nom de la flor rosa. Per esemplo: rose en franses, roze en nederlandes, rosa en deutx, latina, portuges, catalan, espaniol, italian, svensce, e norsce, rozoviy en rusce, różowy en polsce, e گلابی‬ (gulabi) en urdu. Engles usa comun rose en loca de pink.

Ros es ance videda como la color de carne. La carne de bove es roja car la musculos de vertebratos conteni un protena nomida mioglobin, cual lia osijen e fero, e cuando la carne es coceda, la mioglobin es osijenida e deveni plu ros (e ultima brun).

La conca e carne de crustaseos como crabes, omaros, langostas, e gambas, conteni un pigmento carotenoide nomida astazantin, cual es ros. La concas, cual es natural blu-verde, deveni ros o roja cuando coceda. La carne de la salmon conteni ance astaxantines. La color de flamingos veni de sua dieta de plancton.


Colores cambia
Negra Gris Blanca Ros Purpur Blu Azul Verde Jala Orania Roja Brun