Roja

De Vicipedia

Roja es la color a la estrema de la spetro de lus vidable, con longias de onda la plu longa, a lado de orania e a la otra estrema ca violeta. La oios de umanas persepi roja cuando los vide lus con un longia de onda entre 620 e 740 nanometres. Lus con un longia de onda plu longa ca roja, ma plu corta ca radia de teraherze e microondas, es nomida infraroja.

Roja es un de la colores xef de la sistem de colores ajuntal de lus vidable, con verde e blu, en la sistem de colores RGB, cual es usada per crea cada de la colores sur un scermo de un televisador o computador. Roja es un de la colores suordinada en la sistem de colores sutral, resultante de la combina de jala e majenta en la sistem de colores CMYK. Tradisional, lo ia es videda como un de la colores xef en la sistem de colores sutral, spesifada en la sistem de colores RYB, con jala e blu, cual es usada en depinta per produi cada de la colores. La tinjes de roja varia entre ros multe pal e bordo o burgonia multe oscur, e entre la roja oranin de scarleta e la roja bluin de carmesi. La color oposada de roja es sian.

En natur, la color roja de sangue es causada par emoglobina (la protena cual conteni fero), cual es trovada en la eritrosites de tota vertebratos. La color roja de la Canion Grande e otra spesifadas jeolojial es causada par ematita o ocer roja, de cual ambos es formas de osido de fero; esta causa ance la color roja de la planeta Marte. La sielo roja a la reposa de sol e la leva de sol es causada par un efeto otical nomida sperde de Rayleigh, cual grandi la longia de onda de la lus cual ateni la oios cuando la sol es basa o su la orizon. La color de folias en autono es causada par pigmentos nomida antosianinas, cual es produida prosima a la fini de estate, cuando clorofila verde es no plu produida. Entre un e du persentos de umanas ave capeles roja; la color es produida par cuantias grande de la pigmento rojin feomelanin (cual causa ance la color roja de labios), e cuantias relativa peti de la pigmento oscur eumelanin.

Car roja es la color de sangue, lo ia es istorial asosiada con sacrifia, peril e coraje. Sondas moderna en la SUA mostra ce roja es ance la color la plu asosiada con caldia, ativia, pasion, sesia, coleria, ama e joia. En Xina, India e multe otra paises asian, lo es la color cual simboli felisia e bon fortuna. De la sentenio 19, roja es ance asosiada con sosialisme e comunisme.


Colores cambia
Negra Gris Blanca Ros Purpur Blu Azul Verde Jala Orania Roja Brun