Sian

De Vicipedia

Sian es un color verdin blu. Lo es evocada par lus con un longia de onda entre 490 e 520 nanometres, entre la longias de onda de blu e verde. Lo es un de la colores xef en la sistem de colores CMYK, con jala, majenta e negra, cual es usada en primi per deriva tota la otra colores. En la sistem de colores RGB, cual es usada per crea cada de la colores sur un scermo de un televisador o computador, sian es creada par misca cuantias egal de lus verde e lus blu. Sian es la color oposada de roja; on pote crea lo par desroji lus blanca. Cuando on misca lus roja con lus sian a un intensia spesifada sur un scermo negra, la resulta es blanca.

Etimolojia[edita | edita la fonte]

La nom de sian es derivada de la parola de elinica antica κύανος kyanos, cual sinifia "blu oscur, esmalte blu, lapislazuli". La orijina de la nom de la color pote es trovada en un tinjente cual es produida de la blueta (Centaurea cyanus). En la plu de linguas, sian no es un nom de un color fundal. On pote trova razonas per la fato ce sian no es lingual asetada como un color fundal en la manca comun de distingui entre blu e verde en multe linguas.

Sian en la ueb e en primi[edita | edita la fonte]

La color ueb sian[edita | edita la fonte]

La color ueb sian es un color suordinada en la sistem de colores RGB, cual usa combinas de roja, verde e blu per crea tota la colores sur la scermos de computadores e televisadores. La colores ueb es plu briliante ca la sian usada en la sistem de colores CMYK, e la colores ueb no pote es esata reproduida sur un paje primida. Per reprodui la color ueb sian con incas, on debe ajunta alga inca blanca a su la sian de la primador; donce cuando lo es reproduida en primi, lo no es un color xef sutral.

Sian de primador[edita | edita la fonte]

Sian es un de la incas cual es usada comun en primi con cuatro colores, con majenta, jala e negra; esta colie de colores es nomida la sistem de colores CMYK.

An si e la color suordinada ajuntal e la color xef sutral es nomida sian, los pote difere sustantial de lunlotra. Inca sian de primi pote es plu saturada o min saturada ca la sian suordinada de RGB, dependente sur cual spasio de color RGB e cual inca es usada.

Sian de primador no es un color de RGB, e on no ave un converti spesifada entre colores xef de CMYK e colores de RGB. Formulas diferente es usada per inca de primador, donce on pote ave varias en la color primida cual es inca pur sian. Esta aveni car la misca de colores sutral (no como colores ajuntal) no produi coerente la mesma resulta cuando on misca colores cual pare identica, car la frecuentias spesifada cual es filtrida per produi esta color afeta la modo en cual lo interata con otra colores.


Colores cambia
Negra Gris Blanca Ros Purpur Blu Azul Verde Jala Orania Roja Brun