Wallis e Futuna

De Vicipedia
Teritorio de la Isolas Wallis e Futuna
Territoire des îles Wallis et Futuna

Wallis e Futuna (ofisial la Teritorio de la Isolas Wallis e Futuna) es un coletiva de isolas franses en la Mar Pasifica sude. Lo es situada entre Tuvalu a la norde-ueste, Viti a la sude-ueste, Tonga a la sude-este, Samoa a la este, e Tocelau a la norde-este. An si lo es e franses e polinesian, Wallis e Futuna es diferente de lo cual on nomi Polinesia Franses.

Sua area de tera es 142,42 km², e sua area intera es sirca 274 km². Lo ave sirca 11 899 abitores. Mata-Utu es la capital e site la plu grande. La teritorio es composada de tre isolas xef, tropical e volcanal, con ance alga isoletas pico. Lo es divideda en du grupos de isolas, separada par sirca 260 km, pd la Isolas Wallis (ance nomida Uvea) en la norde-este, e la Isolas Futuna (ance nomida Hoorn) en la sude-ueset, incluinte Futuna mesma e Alofi, un isola jeneral nonabitada.

De 2003, Wallis e Futuna es un coletiva ultramar franses. Entre 1961 e 2003, lo ia ave la grado de un teritorio ultramar franses, an si sua nom ofisial no ia cambia con la grado.

La linguas major es wallis (58,9%), futuna (30,1%) e franses (10,8%).