Scotland

De Vicipedia
Bandera de Scotland
Loca en Europa

Scotland (en scotes: Scotland [ˈskɔt.lənd], en gailica: Alba [ˈal̪ˠapə], pron. "Alapa") es un pais en Europa e, plu spesifada, en la Rena Unida. Lo ocupa la tri norde de la isola de Britan. Lo ave un borda con England en la sude, la Mar Norde en la este, e la Streta Norde e Mar Eres en la sude-ueste. Con ance la tera xef, la pais ave plu ca 790 isolas, incluinte la Isolas Norde e la Hebrides. La capital de Scotland es Edinburgh, e la urbe la plu grande es Glasgow. Sua area es 78 772 km² e lo ave sirca 5 116 900 abitores (2005).

La Rena de Scotland ia emerji como un stato autonom en la temprana de la eda medieval e ia dura asta 1707. James 6, re de la scotes, ia deveni re de England e la re de Er par erita en 1603, donce un uni personal de la tre renas ia es formida. A pos, Scotland ia entra a un uni political con la Rena de England a 1 maio 1707 per crea la Rena de Britan. La uni ia crea ance la parlamento de Britan, cual ia segue e la parlamento de Scotland e la parlamento de England. En 1801, Britan ia entra a un uni political con la Rena de Er per crea la Rena Unida de Britan e Er.

En Scotland, la monarcia de la Rena Unida ia continua usa un varia de stilos, titulos e otra simboles real de statia cual es spesifada a la Rena de Scotland ante la uni. La sistem legal en Scotland resta ance separada de la sistemes de England e Cimri e de Er Norde; Scotland es un autoria distinguida en lege publica e privata. La esiste continuada de instituidas legal, educal, relijial e otras cual es distinguida de estas en la resta de la Rena Unida ia contribui a la continua de cultur scotes e identia nasional scotes de la uni de Scotland con England en 1707.

La bandera es la crus de San Andreas.

La poesiste nasional es Rabbie Burns, ci ia scrive en scotes e engles.

Linguas[edita | edita la fonte]

En Scotland tre linguas es parlada: