Panama

De Vicipedia
Panama
Panamá
Informa jeneral
Capital: Panama
Lingua ofisial: Espaniol
Dirije
Governa: Republica presidental
- Xef de stato: Juan Carlos Varela
- Xef de governa: Isabel Saint Malo
Otras
Area: 78 569 km² km²
Popla: 4 005 033
Densia: 49
PIB:
Mone:
Zona de ora: −5
Numero de telefon: +507
Interede: .pa

Panama (ofisial la Republica de Panama) es un pais en America Sentral. Lo es bordada par Costa Rica a la ueste, Colombia (en America Sude), la Mar Caribe a la sude-este e la Mar Pasifica a la sude. La capital e site la plu grande es la Site Panama, de cual sua parte urban casi cuasi un dui de la cuatro milion abitores de la pais.

Panama ia es abitada par tribus nativa ante sua coloni par la espanioles en la sentenio 16. Lo ia rompe de Espania en 1821 e ia junta se a un uni de Granada Nova, Ecuador e Venezeula, nomida la Republica de Colombia Grande. Cuando Colombia Grande ia desintegra en 1831, Panama e Granada Nova ia resta juntada, final deveninte la Republica de Colombia. Suportada par la Statos Unida, Panama ia separa de Colombia en 1903, permetente la construi de la Canal Panama par la Corpo de Injeniores de la Armada SUA entre 1904 e 1914. En 1917, un acorda ia es suscriveda per pasa intera la Canal de la Statos Unida a Panama ante la fini de la sentenio 20.

Revenu de peajes de canal representa ancora un parte importante de la produi interna bruta de Panama, an si comersia, bancos e turisme es campos major e cresente. En 2015, Panama ia es la numero 60 de mundo en la Indise de Developa Umana. De 2010, Panama resta la economia du de la plu competosas en America Latina, longo la Indise de Competosia Global de la Foro Economial Mundal.

Junglas covre sirca 40 persentos de la area de tera de Panama, e un abunda de plantas e animales abita ala, de cual alga es trovada en no otra loca sur la planeta.

La area es sirca 78 200 cilometres cuadrida. En 2007, la popla ia es sirca 3 242 173 persones: la numero 131 de mundo.

La linguas major es espaniol e engles (14%).


Paises de America Sentral model
Beliz | Costa Rica | Salvador | Guatemala | Onduras | Nicaragua | Panama