Model:Bon article 2/14

De Vicipedia
Dansores etrusca

La sivilia etrusca es la nom donada a la sivilia de Italia antica en la area cual coresponde prosima a Toscana moderna, Umbria ueste, e Latium norde. La romanes antica ia nomi la creores de esta sivilia la Tusci o Etrusci. Esta nomes es la orijina de la nomes "Tuscana" e "Etruria". En elinica antica atica, la etruscas ia es nomida la Τυρρηνοὶ, de cual la romanes ia deriva la nomes Tyrrheni, Tyrrhenia, e Mare Tyrrhenum. La etruscanes mesma ia nomi se Rasenna, cual ia deveni sincopada a Rasna o Raśna.

Esta sivilia ia dura en Italia de sirca 800 aec tra la cultur de la eda de fero e la cultur Villanova. Esta cultur ia sede a un cultur forte influeda par la visinas e mercatores elinica en Magna Graecia (Elas grande) de Italia sude. Pos 500 aec, la fortuna de Italia ia parti de la controla de la etruscas. Los ia es asorbeda par la republica de Roma en la sentenio prima aec.

La orijinas de la etruscas no es conoseda. Istoristes no ave leteratur, testos de relijio o filosofia. Donce, la plu parte de nosa conose de los es derivada de la benes trovada en tombas. La ipotese la plu comun es ce los ia es nativa a la area, probable derivada de la cultur Villanova. Alga siensistes crede ce los ia migra de Asia sude-ueste, posible Anatolia. Los ia estende sua potia a la norde ultra la Apeninas e a Campania. La mina e vende de metales, spesial cupre e fero, ia rici la etruscas e contribui a la crese de sua influe en Italia e la Mediteraneo ueste. Esta estendes ia condui los a un fronti con la elinicas, spesial en la sentenio ses aec, cuando la elinicas ia fundi colonias longo la costa de Frans, Espania e Corse. Esta ia condui la etruscas a un alia con la punicas, ci ia fronti ance la elinicas.

Per plu, vade a Etrusca (sivilia)