Model:Bon article/5

De Vicipedia
Un casa tradisional de Belau

Belau, ofisial la Republica de Belau (belau Beluu er a Belau) es un pais locada en la Pasifica ueste. Lo es formida par 340 isolas, creante la cadena ueste de la isolas Carolina en Micronesia, e ave un area de 466 cilometres cuadrida. La isola con la plu abitores es Koror. La capital, Ngerulmud, es locada sur la isola de Babeldaob, en la stato Melekeok. Belau ave fronteras maral con Indonesia, Pilipinas, e la Statos Federada de Micronesia.

Belau ia es colonida a 3000 anios ante aora, probable par migrores de Pilipinas. En la sentenio 18, mercatores engles ia deveni visitores importante, segueda par un influe espaniol en la sentenio 19. Pos sua defeta en la Gera Espaniol-American, Espania ia vende Belau e la Isolas Carolina a Deutxland en 1899. En 1914, la controla ia pasa a Japan e en la Gera Mundal Du ia es prendeda par la americanes pos la la Batalia de Peleliu entre 15 setembre e 25 novembre, con 2000 americanes e 10000 japanes matada. Junta a otra paises de la Pasifica, lo ia deveni un teritorio governada par Statos Unida en 1947. Pos vota contra la uni a la Statos Unida de Micronesia en 1979, Belau ia gania autonomia completa en 1994 como stato libre asosiada a la Statos Unida.

Political, Belau es un republica presidental en asosia libre con la Statos Unida, cual furni defende, suporta finansial e asede a servis sosial. La potia de legi es consentrada en la Congresa Nasional de Belau, un legeria con du salones. La economia de Belau es xef fundida en turisme, cultiva de susiste e pexa, con un parte importante de sua produi nasional bruta derivada de aida esterna. La pais usa la dolar de US como mone. La cultur de la isolas misca elementos micronesian, melanesian, asian e ueste. La palauanes etnical, la plu de la popla, es desendentes de un misca de micronesianes, melanesianes e austronesianes. Un parte peti de la popla es desendentes de niones e filipinos. La linguas major es Belau, linguas de la Pilipinas, engles e xines.

Per plu, vide Belau!