La prinse peti

De Vicipedia
La prinse peti
Le Petit Prince
Autor: Antoine de Saint-Exupéry
Pais: Frans
Lingua: Franses


La prinse peti (franses: Le Petit Prince), publicida en 1943, es la libro la plu famosa de la avionor franses Antoine de Saint-Exupéry. On ia tradui el en plu ca 180 linguas e vende plu ca 80 milion copias. Lo ave un tradui a lingua franca nova. La plu de editas inclui alga desinias par Saint-Exupéry se mesma.

An si el pare es un libro per enfantes, La prinse peti fa puntos profonda e idealiste sur la vive e la natur umana. Saint-Exupéry reconta ce el encontra un prinse joven en la media de la Sahara. La esense de la libro es trovada en la frases sinifiosa e famosa cual la volpe dise a la prinse peti: "On vide bon sola con la cor. La esensal es nonvidable per la oio." La volpe vosi ance otra mesajes sentral, como: "On es encargada per sempre con la cosas cual on doma" e "La tempo cual on spende con sua rosa causa ce la rosa deveni tan importante".

Trama[edita | edita la fonte]

La naror es un avionor abandonada en la deserto. El encontra un prinse joven, ci demanda per un ovea desiniada. La naror no sabe fa esta, donce el desinia un boa con un elefante en sua stomaco, un desinia cual cada person presedente ia malcomprende como un xapo. Cuando la prinse protesta ce esta no es un ovea, la naror atenta desinia oveas variosa, e final el desinia un caxa opaca cual conteni la ovea. La prinse gusta esta: el vide la ovea en la caxa tan bon como la elefante en la boa.

On introdui la planeta do la prinse peti abita. Esta es un asteroide tan peti como un casa, nomida B612. El ave tre volcanes e un rosa. La reconta de sua nomi par un astronomiste turces mostra ce adultes tende crede un siensiste sola si el es vestida como los e ata como los.

La prinse cura constante sua planeta, estraente la baobabes cual atenta radisi ala. Esta arbores ta polvi sua planeta peti si el no estrae los. Tra la libro, el aprende es pasiente e fa laboras difisil per manteni sua planeta. El ama sua rosa; e la rosa ama el, ma no pote espresa se.

La otra asteroides[edita | edita la fonte]

La prinse parti per vide la resta de la universo, e visita ses otra asteroides abitada par persones fol:

  • La Re ci "controla" la stelas, ma sola car el comanda los fa sua ativia normal.
  • La Egos ci abita sola, ma vole ce cadun amira el. El oia sola lodas.
  • La Enebriada ci bevi per oblida ce la bevi vergonia el.
  • La Comersior ci conta constante la stelas cual el "posese". El vole usa los per compra plu stelas.
  • La Ensendor ci abita un asteroide cual torse estrema rapida. Ante multe tempo, cuando la torse ia es plu lenta, on ia encarga el con la taxe de ensende un lampa a cada note. Ma aora el no pote reposa. La Ensendor es la sola person encontrada par la prinse ci cura no se mesma, ma un otra cosa.
  • La Jeografiste ci fa constante mapas, ma parti nunca de sua table per esplora la mundo. La prinse informa el de la volcanes e la rosa sur sua planeta. La Jeografiste responde ce sua mapas no inclui flores, car los es tempora. Esta xoca la prinse. La Jeografiste recomenda un visita a la Tera.

Visita a la Tera[edita | edita la fonte]

La prinse comensa sua visita en la deserto, do el encontra un serpente ci dise ce el pote reenvia la prinse a sua casa; ma la serpente es malvolente, e par "sua casa" el intende la moria. El encontra alora un flor ci, pos vide alga viajores, crede ce umanas no ave radises e es moveda sur la tera par la venta. La prinse asende un montania alta per regarda la planeta completa, ma el trova sola un vista de rocas. Clamante, el oia un eco, ma el no comprende perce la abitores de la Tera repete a el sua parolas.

El trova un serie de arboretas de rosas, e esta tristi el, car el ia pensa ce sua rosa es la sola en la universo. El comensa opina ce el no es un prinse grande, e el plora. Ma el encontra alora un volpe ci esplica ce la rosa de la prinse es vera unica e spesial, car la prinse ama el.

Un ferovior informa ce la persones usa trenes per freta constante entre locas, nunca sasiada con cualce loca; sola la enfantes regarda tra la fenetras. Un mercator refere la prinse a un pil cual elimina la sidia e gania per cadun sincodes-tre minutos en cada semana. La prinse ta usa acel minutos per trova acua bevable.

La naror es morinte de sidia, ma el e la prinse trova un fonte de acua. La prinse parti emosiosa de la naror, esplicante ce, an si lo pare ce el va mori, el abandona vera sola sua corpo, car esta es tro pesos per porta a sua planeta. La prinse permete la serpente morde el. En la matina seguente, la naror trova ce la corpo de la fio ia desapare. La naror demanda ce on contata el si on encontra un enfante strana en acel area.

Inspiras[edita | edita la fonte]

La naror es abandonada en la deserto en un avion danada. Sin duta, la autor prende esta de sua crase propre en la Sahara, como descriveda en la article sur Antoine de Saint-Exupéry.

En la deserto Saint-Exupéry ia encontra un volpe de arena, e esta es probable la inspira per la carater de la volpe en la libro. En un letera de 1918 a sua sore, el ia descrive sua eleva de un volpe de arena (ci el adora).

Posable el ia tira la inspira per la aspeta de la prinse de sua aspeta propre cuando el ia es un joven. Sua amis ia dona a el la nometa "Re de Sol", pos sua capeles oro risa.

Cuando la prinse informa la naror ce su corpo morinte es sola un casca vacua, esta sembla la parolas final de François, la frate plu joven de Antoine: "No turba tu. Me es oce. Me no pote preveni esta. Me corpo fa."

Lia esterna[edita | edita la fonte]