Poplas latina

De Vicipedia
Un mapa de la parlores de la linguas romanica

La poplas latina es un terma usada per refere a la sosias multe influeda par la cultur roman cual, pos la cade de la Impero Roman Ueste, ia comensa diverje de la lingua latina parlada, creante varias localida cual ia evolui final a la linguas romanica.

Istoria[edita | edita la fonte]

La latinas ia es un tribu italian de Latio, un rejion locada en Italia sentral, en la milenio 1 aec. An si los ia abita en sites-statos autonom, los ia parla un lingua comun (latina), ia ave credes relijiosa comun, e ia comparti un senti comun de relata, espresada en la mito ce tota la latinas ia desende de Latino. Latino ia es adorada sur la Monte Albano en un festa anial a cual tota la latinas ia es presente, incluinte los de Roma, un de la statos latina. La sites latina ia estende diretos comun de abita e comersia lunlotra.

La aspiras teritorial de Roma ia uni la resta de la latinas contra lo en 341 aec, ma la vinse final ia es de la lado de Roma en 338 aec. Alora, alga de la statos latina ia es asorbeda a la stato roman, e sua abitores ia reseta sitadania completa. Otras ia deveni aliadas de Roma e ia ave alga vantajes. Cuando la autoria roman ia estende tra la penisola Italian e a pos a la teras de la Mediteraneo, la terma "latina" ia deveni un terma legal aplicada a tota ci ia ave diretos legal completa como un sitadan de la stato roman.

Oji[edita | edita la fonte]

La terma "latina" es oji usada per refere a la europeanes de ci sua cultures es derivada de la romanes, jeneral incluinte la usa de linguas romanica. Esta nasiones es distinguida par un tradision cultural e legal roman forte. La Europa latina es un sudivide major de Europa, a lado de la Europa germanica e la Europa slavica.

La sudivides jeneral de la poplas latina en Europa es la espanioles, la portugeses, la franseses, la italianes e la romanianes. Lo ance inclui otra poplas con un propre lingua romanica como la catalanes, la galegos o la romanes.