Model:Bon article 2/3

De Vicipedia
Fasada de la catedral de Reims, un esemplo de arciteta gotica.

La arciteta gotica es un stilo de arciteta cual ia flori en Europa en la eda medieval alta e tarda. Lo ia evolui de la arciteta romanica e ia es segueda par la arciteta de la Renase. Lo ia orijina en Frans en la sentenio 12 e ia dura asta la sentenio 16. En acel periodo, la arciteta gotica ia es conoseda como Opus Francigenum ("labora franses"); la terma "gotica" ia es prima usada en la ultima parte de la Renase. Sua cualias inclui la arco puntida, la volta costelin e la arco apoiante. La arciteta gotica es la plu conoseda como la arciteta de multe catedrales, abaderias e eglesas de Europa. Lo es ance la arciteta de multe casteles, palasios, ofisias de site, salones de sindicato, universias e, en un estende min importante, abiterias privada.

La stilo gotica ia es plu potiosa espresada en la eglesas grande, catedrales e alga construidas sivil. Sua cualias apela a emosias, cual fonti de fida o de orgulo sivil. Un cuantia grande de construidas eglesal resta de esta periodo, de cual an la plu petis es frecuente strutures de importa arcitetal, e multe de la eglesas grande es regardada como obras de arte nonestimable e es listada par UNESCO como Locas de Erita Mundal. Par causa de esta, la studia de la arciteta gotica es frecuente la studia de catedrales e eglesas.

Alga series de revives gotica ia comensa en la dui de la sentenio 18 en England. Los ia estende en la sentenio 19 a Europa e ia continua, xef per strutures eglesas e universias, a la sentenio 20.

Per plu, vade a Arciteta gotica