Zona de Colonia

De Vicipedia
La Zona de Colonia contornida con un linia blu.

La Zona de Colonia ia es un rejion en la ueste de Rusia Imperal, con fronteras cambiante, cual ia esiste entre 1791 e 1917. La abita permanente par iudis ia es permeteda en lo, e proibida estra lo.

La Zona de Colonia ia inclui multe de la areas cual parteni oji a Lietuva, Bielarus, Ucraina, Moldova e Polsca, un parte de Latvia este, e partes de la ueste de Rusia. Lo ia estende de la frontera rusce con la Rena de Prusen (a pos, la Impero Deutx) e con Osteraic-Magiar. Plu, lo ia inclui 20% de la teritorio european de Rusia e ia coresponde con la fronteras istorial de la Comunia Lietuvisce-Polsce e la Hania Crimsce.

En la periodo de la esiste de la Zona de Colonia, la Impero Rusce ia es xef cristian ortodox. La area incluida en la Zona, con sua abitores catolica e iudi, ia es otenida par un serie de concistas e manobras diplomata, entre 1791 e 1835. An si la natur relijial de la proclamas per crea la Zona de Colonia ia es clar – la converti a la ortodoxia rusce (la relijio statal) ia libri la individuas de la restrinjes – istoristes razona ce la motivas de sua crea e manteni ia es de natur economial e nasionaliste.

La fini de la enforsa de la marca de la Zona de Colonia ia coaveni con la comensa de la Gera Mundal Prima, e con la revolui de febrero e otobre de 1917, pd: la cade de la Impero Rusce.

Nomes[edita | edita la fonte]

  • En rusce: Черта́ осе́длости, chertá osédlosti
  • En ides: דער תּחום-המושבֿ‎, der tkhum-ha-moyshəv
  • En ivri: תְּחוּם הַמּוֹשָב‎, tẖum hammosháv