Zeland Nova

De Vicipedia
Zeland Nova
New Zealand
Aotearoa
Informa jeneral
Capital: Wellington
Lingua ofisial: Engles e maori
Dirije
Governa: Monarcia parlamental
- Xef de stato: Rea Elizabeth 2
- Xef de governa:
Otras
Area: 268 680 km²
Popla: 4 511 590
Densia: 15
PIB: 157 887
Mone: Dolar zelandes (NZD)
Zona de ora: PST (UTC +12)
Numero de telefon: +64
Interede: .nz

Zeland Nova (maori: Aotearoa) es un pais de isola en la sude-ueste de la Mar Pasifica. Lo es jeografial composada de du teras xef – la Isola Norde (Te Ika-a-Māui) e la Isola Sude (Te Waipounamu) – e sirca 600 isolas plu peti. Lo es situada a sirca 1500 cilometres a este de Australia, separada de lo par la Mar Tasman, e a sirca 1000 cilometres a sude de Caledonia Nova, Viti e Tonga.

Par causa de sua distantia, lo ia es un de la teras la plu resente colonida par umanas. En sua periodo longa de isoli, Zeland Nova ia developa un biodiversia spesial de animales, plantas e fungos. Sua topografia diversa e sua montes de apico agu – pe: la Alpes Sude – resulta xef de levas tetonical de la tera e erutas volcanal. La site capital de Zeland Nova es Wellington, e sua site la plu poplada es Auckland.

A alga tempo entre 1250 e 1300, polinesianes ia coloni la isolas e ia developa la cultur maori. En 1642, Abel Tasman, un esploror nederlandes, ia deveni la european prima ci ia vide Zeland Nova. En 184, representores de Britan e xefes maori ia suscrive la Acorda de Waitangi, cual ia declara la domina brites a la isolas. En 1841, Zeland Nova ia deveni un colonia en la Impero Brites, e en 1907 un domina.

Oji, la pais ave 4,7 milion abitores, de ci la majoria desende de europeanes; la maoris nativa es la minoria la plu grande, segueda par asianes e persones de la Isolas Pasifica. Refletante esta, la cultur de Zeland Nova es xef derivada de colonistes maori e colonistes temprana brites; un largi resente ia es causada par un crese de migras. La linguas ofisial es engles, maori e la Lingua de Sinias de Zeland Nova, ma engles es dominante.

La area es sirca 268 680 cilometres cuadrida.