William la concistor

De Vicipedia
William la concistor
Re de England
Periodo de governa: 25 desembre 1066 - 9 setembre 1087
Presedor: Harold 1
Seguor: William 2
Duxe de Normandia
Periodo de governa: 3 julio 1035 - 9 setembre 1087
Presedor: Robert 1 de Normandia
Seguor: Robert 2 de Normandia
{{{Titulo political3}}}
Periodo de governa: {{{Periodo de governa3}}}
Presedor: {{{Presedor3}}}
Seguor: {{{Seguor3}}}
{{{Titulo political4}}}
Periodo de governa: {{{Periodo de governa4}}}
Presedor: {{{Presedor4}}}
Seguor: {{{Seguor4}}}
{{{Politikala_titulo5}}}
Periodo de governa: {{{Periodo de governa5}}}
Presedor: {{{Presedor5}}}
Seguor: {{{Seguor5}}}
{{{Politikala_titulo6}}}
Periodo de governa: {{{Periodo de governa6}}}
Presedor: {{{Presedor6}}}
Seguor: {{{Seguor6}}}
{{{Politikala_titulo7}}}
Periodo de governa: {{{Periodo de governa7}}}
Presedor: {{{Presedor7}}}
Seguor: {{{Seguor7}}}
Informa personal
Data de nase: 1028
Loca de nase: Falaise, Normandia
Data de mori: 9 Setembre 1087
Loca de mori: Ruan, Normandia
Spos: Matilda de Flandre
Profesa:
Partito political:

William la concistor (sirca 1028 – 9 setembre 1087) ia es la re normande prima de England, renante de 1066 asta sua mori en 1087. Un desendente de invadores vicing, el ia es la duxe de Normandia de 1035. Pos un luta per institui sua potia, en 1060 sua controla de Normandia ia es secur e el ia comensa la concista de England en 1066. La resta de sua vive ia es marcada par lutas per serti sua controla de England e sua paises continental, e par difisiles con sua fio plu vea.

William ia es la fio de Robert 1, la duxe de Normandia, ci ia es nonsposida, e sua amor Herleva. Sua state como un "bastardo", e la anarcia de la anios prima de sua rena, ia causa alga problemes per el pos cuando el ia segue sua padre como duxe. Entre sua enfantia e adolese, membros de la aristocratia normande ia batalia lunlotra, no sola per controla la duxe enfante ma ance per sua propre goles.

En 1047, William ia pote crase un rebela e ia comensa sua autoria sur la duxia, cual el no ia pote completi asta sirca 1060. Sua sposi en la desenio de 1050 a Matilda de Flandre ia furni a el un aliada potiosa en Flandre, la contia visina. El ia es alora capas de asinia a sua suportores postos como bispos e abades en la eglesa normande. E la institui de sua potia ia permete el a estende sua rena a la contia Maine.

En la temprana de la desenios de 1050 e 1060, William ia deveni un competor per la trono de England, alora tenida par Edward la conselor, sua tio (de grado du), ci no ia ave enfantes. On ia ave otra competores, incluinte la duxe potiosa engles Harold Godwinson, ci ia es nomida como la re seguente par Edward a sua leto de mori en janero 1066. William ia declara ce Edward ia promete plu temprana la trono a el, e ce Harold ia jura ce el va suporta la direto de William.

William ia construi un marina grande e ia invade England en setembre 1066, vinsente e matante Harold a la Batalia de Hastings a 14 otobre 1066. Pos plu atas militar, William ia es coronida como re a natal de 1066. El ia prepara per sua governa de England en la temprana de 1067 ante reveni a Normandia. Alga rebelas ia segue e fali, e ante 1075, la teni de England ia es secur, per la plu, e esta ia permete el a pasa la majoria de sua rena a la continente.

La anios final de William ia es marcada par difisiles en sua dominas continental e con sua fio, e par menasas de invades de England par la dansces. En 1086, William ia comanda la crea de la Domesday Book ("Libro de judi"), un lista de tota propriores en England e sua proprias. William ia mori en setembre 1087 cuando el ia gida un campania en Frans norde, e ia es enterada en Caen.

Sua rena en England ia es marcada par la construi de casteles, la coloni de nobiles normande en England, e un cambia de la composa de la eglesores engles. El no ia atenta uni sua dominas en un impero, ma en loca el ia continua governa cada parte separada. Pos sua mori, la paises ia es divideda entre sua fios: Robert 2, sua fio prima, ia reseta Normandia, e William, sua fio du, ia reseta England.