Rio Dnistr

De Vicipedia
Un mapa de la Rio Dnistr
La Dnistr a Bacota, un colonia istorial sumerjida de la Rena Rus

La Rio Dnistr (de ucrainsce Дністе́р, rusce Днестр) es un rio en Europa este. Lo core prima tra Ucraina, e alora tra Moldova, e fini en la Mar Negra ancora en Ucraina. La nom deriva de la sarmatian danu nazdya (la rio prosima). La Rio Dnepr, ance de un orijina sarmatian, deriva de la sinifia oposante: danu apara (la rio a la lado distante). "Danu" es un nom multe vea, e es ance videda en la nom de la Rio Don e la Rio Danubio.

La Dnistr comensa en Ucraina, prosima a la site de Drohobitx, prosima a la borda con Polsca, e lo flue a la Mar Negra. Sua corsa marca un parte de la borda entre Ucraina e Moldova, pos cual lo flue tra Moldova per sirca 400 km, separante la teritoria major de Moldova de sua rejion separiste Transnistria. Plu tarde, lo forma un parte plu de la borda entre Moldova e Ucraina, e alora flue tra Ucraina a la Mar Negra, do sua estuario formi la Dnistr Liman.

Longo la dui basa de la Dnistr, la riva ueste es alta e colinosa e la riva este es basa e plata. La rio represente la fini pratical de la stepe eurasian. Sua enflues la plu importante es la Raut e la Bic.

En la neolitica, la Rio Dnistr ia es la sentro de un de la sivilias la plu avansada en la mundo de acel eda: La cultur Cucuteni-Tripilia. Lo ia flori en esta area de sirca 5300 a 2600 aec, e ia resta miles de locas arceolojial. Sua colonias ia ave tan multe como 15,000 abitantes, un de la plu grande comunias de cultivores en la mundo a esta tempo.