Psiciatria temprana

De Vicipedia

La asendentes de psicoanalise[edita | edita la fonte]

Lo suprende studiantes comun ce psiciatria - cual sinifia la aida medical de la mente - no ia es inventada par Sigmund Freud. Psicoanalise - un spesifada e sinifiante tipo de psiciatria - ia es la bebe de Sigmund Freud. Psiciatristes ia esiste ante Freud, e la plu de psiciatristes oji no es freudian.

La terma psiciatria ia es introduida en 1808 par la mediciste deutx Johann Reil (1759-1813), e lo ta repone lenta la terma plu vea "alieniste". La respeta nova sinialida par la nom nova ia es fundida sur alga bonis sinifiante en la cura de la maladas mental en la dui du de la sentenio de 1700.

(Reil, un mediciste multe amirable, ia sujeste ce la usa de un "piano de gatos" pote aida trae la atende de scizofrenicas catatonica. Un piano de gatos es esata cual la espresa sujeste: un strumento ipotesal en cual un serie de gatos restrinjeda, con crias diferente, ia es stimulada par tira a sua codas. Reil ia dise ce la sona e vide de esta aparata pote trae la atende de la sposa de Lot en la biblia).

On ave tre persones cual merita atende como presedentes importante de psicoanalise: Franz Anton Mesmer, ci ia descovre ipnose; Philippe Pinel, ci ia cambia la modo en cual nos pensa de e trata la maladas mental; e Jean-Martin Charcot, ci es comun videda como la padre de neurolojia.

Franz Anton Mesmer[edita | edita la fonte]

Franz Anton Mesmer

Franz Anton Mesmer (1734-1815) ia nase 23 maio 1734 en Iznang, Deutxland, prosima a la lago Bodensee. El ia reseta sua diploma de dotor medical de la Universia de Wien en 1766. Sua tese dotoral ia conserna la idea ce la planetas influe nosa sania sur tera. El ia sujesta ce la gravita de la planetas pote cambia la distribui de nosa spiritos animal. Plu tarda, el ia cambia sua teoria per asentua magnetia en loca de gravita, e el ia introdui la terma "magnetia animal". Pronto, lo ta es conoseda como mesmerisme.

El ia es capas, en fato, de causa ce persones entra states de transe, an con convulsas, par brandi baras magnetida supra la person. Sua presentas dramosa ia es multe popular per un tempo, an si el ia crede ce cualcun pote ateni la mesma resultas. Vera, alga de sua pasientes ia reseta un grado de lejeri de sua sintomes - un resulta cual ta es investigada par otras.

Cuando el ia es acusada de froda par otra medicistes en Wien, el ia vade a Paris. En 1784, la re de Frans, Louis 16, ia asinia un comite, cual ia inclui Benjamin Franklin, per investiga Mesmer es sua praticas. Los ia conclui ce sua resultas ia es causada par no cosa plu ca sujesta.

An con condena par multe de la elite educada, mesmerisme ia deveni un moda popular en la salones de Europa. Per servi la multe persones povre ci ia veni a el per aida, el ia desinia un tipo de banio en cual los pote senta e teni la baras magnetida par se mesma. Ultima, el ia crea un organiza per instrui otra mesmeristes.

Mesmer ia mori 5 marto 1815 en Meersburg, ance prosima a lago Bodensee, Deutxland.

Un mediciste engles, James Braid (1795-1860), un rexercor multe plu atendente de la fenomeno de Mesmer, ia nomi lo ipnose. Desasosiada de Mesmer, ipnose ta continua per ave un vive longa (si controversa) tra la sentenio de 1900.

Philippe Pinel[edita | edita la fonte]

Pinel a la Salpetriere

Philippe Pinel (1745-1826) ia nase a 20 april 1745, en la vileta San André. Sua padre ia es e un capelor e un sirurjiste, un combina comun en acel eda, car ambos careras ia nesesa un mano stable con un lama. Sua madre ia es ance de un linia longa de medicistes.

Philippe ia comensa sua studias plu interesada en leteratur - spesial en Jean-Jacques Rousseau - ca en medica. Ma, pos alga anios studiante teolojia, el ia comensa la studia de medica, e el ia reseta sua diploma dotoral de la Universia de Toulouse en 1773.

Pinel ia move a Montpellier en 1774, do es servida como un ensenior privata per studiantes rica en anatomia e matematica. El ia es asetada a la Sosia Real de Siensas de Montpellier pos presenta du paperes sur la usa de matematica en studias anatomial. El ia move a Paris en 1778, do el ia encontra un cuantia de la siensistes e filosofistes onorada de la eda (incluinte Benjamin Franklin), e el ia deveni familial con la ideas nova de John Locke e la sensalistes franses. An si el no pote pratica en Paris, el ia deveni un scrivor medical bon respetada, conoseda spesial per sua studias de casos atendente e completa.

Un punto de cambias en sua vive ia veni en 1785, cuando un ami de el ia developada un maladia mental cual resulta en sua mori. Pinel ia deveni dedicada a la studia de maladias mental, e ia deveni la xef de la refujeria per omes demente e Paris a Bicetre en 1792. En acel anio, el ia sposi Jeanne Vincent, con ci el ia ave tre fios.

Lo ia es a Bicêtre ce el ia ateni sua rol en istoria. Ante ce el ia veni a Bicetre, la omes ia es retenida en cadenas, tratada odiable, e presentada como un demostra dial a la publica como divertis. En 1793, Pinel ia institui un program nova de cura umana, cual el ia nomi terapia moral. La omes ia es donada abitadas limpa e comfortable, e ia es instruida en labora simple ma produosa.

En 1795, el ia es asiniada la rol de la mediciste xef a la ospital famosa tra la mundo a Salpétrière. Asi, ance, el ia furni sua tratas luminada a la maladas mental. En la mesma anio, el ia deveni profesor de patolojia medical a Paris. En 1801, Pinel ia introdui la testo prima sur terapia moral a la mundo.

Pinel es ance recordada per rejeta completa la teoria de posese par demones de maladia mental, e per elimina tratas como sangui de sua ospital. El ia introdui ance otra cosas nova a sua ospital, como vasines e la usa de la stetoscopio. El ia es un mediciste per Napoleon e ia es nomida un cavalero de la "Légion d'Honneur" e 1804. El ia mori en Paris a 25 otobre 1826.

La inovas de Pinel ia es pronto imitada en otra nasiones, par tal notables como William Tuke en England, Vincenzo Chiarugi en Firenze, e Dorothea Dix en la SUA.

Jean-Martin Charcot[edita | edita la fonte]

Charcot a la Salpetriere

Jean-Martin Charcot (1825-1893) ia nase en Paris 29 novembre 1825. El ia reseta sua diploma medical a la Universia de Paris en 1853. En 1860 el ia deveni un profesor a la mesma universia. Du anios plu tarda, el ia comensa labora ance a la Ospital de Salpetriere. En 1882, el ia abri un clinica de neurolojia a la ospital. Lo, e el, ia deveni conoseda tra Europa, e studiantes ia veni de Frans e de otra pais de Europa, per studia la campo nova con Charcot. Entre acel studiantes ia es Alfred Binet e Sigmund Freud joven.

En medica, Charcot es bon conoseda per sua studias de la neurolojia de disturbas de move, la maladias resultante, aneurismes, e la loci de funsionas de la serebro. El es videda como la padre de neurolojia moderna, e la person ci diagnose prima sclerose multiple.

En psicolojia, el es conoseda la plu per sua usa de ipnose per trata susedosa femes ci sufri de la sindrom psicolojial nomida alora isteria. Aora nomida la sindrom de converti, isteria ia envolve un perde de alga funsiona fisiolojial como vide, parla, la sensa de toca, move, etc, ma cual no es fundida sur dana real neurolojial.

Charcot ia crede ce isteria ia es la resulta de un sistem de nervos debil par erita, combinada con la efetos de un esperia traumal. Cuando el ia ipnose esta pasientes, los developa un state simil a la isteria mesma. El ia trova ce, en alga casos, la sintomes ta descrese pos ipnose - an si el ia es sola interesada en studia isteria, no en remedia lo! Otras ta usa ipnose plu tarda como un parte de remedia la problem.

Charcot ia mori en Morvan, Frans, a 16 agosto 1893.

La suconsensa[edita | edita la fonte]

La conseta de la suconsensa, forte asosiada con psicoanalise, ia es prima notada en la discute de "persepis peti" par Leibniz. Par estas, el intende alga stimulas de un intensia multe debil cual pote entra la mente sin la consensa de la person. Oji, on ta nomi los "mesajes sulimina". La realia de tal cosas es multe dutada oji.

Johann Friedrich Herbart (1776-1841) ia es la autor de un testo sur psicolojia, publicida en 1816. Ma, seguente Kant, el no ia crede ce psicolojia pote deveni un siensa. El ia prende la consetas de la asosistes e fusa los con la dinamicas de la monades de Leibniz. Ideas ia ave un enerjia de se mesma, el ia dise, e pote forsa se sur la mente consensa par esede un borda spesifada. Cuando ideas no ia acorda con lunlotra, un o la otra ta es represada, pd forsada su la borda e en la suconsensa. Esta debe remente on de la ideas de Freud, estra la fato ce Herbart ia introdui los un sentenio plu temprana!

Schopenhauer es frecuente videda como la orijina de la suconsensa, e el ia parla multe sur instintos e la natur nonrazonante de umanas, e ia usa libre parolas como represa, resiste, e sulimina! Nietzsche ia parla ance de la suconsensa. Un de sua dises la plu famosa es "Me memoria dise ce me ia fa lo. Mea orgulo dise ce me no ia pote fa lo. Ultima, mea memoria sede".

Un plu prefreudian debe es notada: Karl Eduard von Hartmann (1842-1906). El ia misca la ideas de Schopenhauer con misticisme iudi (la kaballah) e ia scrive la "Filosofia de la suconsensa" en 1869, apena a la ora per influe un neurolojiste joven nomida Sigmund Freud.

On debe comprende ce on ave multe teoristes con poca o no usa per la conseta de la suconsensa. Brentano, la avo de fenomenolojia e esistentialisme, no ia crede ce lo esiste. William James, ance, no crede en lo. E no la psicolojistes de Gestalt. Memorias, per esemplo, pote es comprendeda como retenida en alga state fisical, posible como trasas en la serebro. Cuando stimulada, nos recorda. Ma los no es en la mente - consensa o suconsensa - asta stimulada.

En ajunta a la conseta de la suconsensa, un otra monumento temprana de psiciatria ia es la introdui de la diagnose cauta de maladas mental, comensante con la labora de Emil Kraepelin (1856-1926). La clasi prima ia es de cual el ia nomi "dementia praecox", cual sinifia la dementia de adolese. Kraepelin ia inventada la termas neurose e psicose, e nomida la sindrom de Alzheimer per Alois Alzheimer, ci ia descrive lo prima. On debe ance nota Eugen Bleuler, ci ia crea la terma scizofrenia per repone dementia praecox en 1911.

Sigmund Freud[edita | edita la fonte]

Lo es, natural, Sigmund Freud ci comensa psiciatria moderna. Per plu, vade a Sigmund Freud e La teoria de Sigmund Freud