Permian

De Vicipedia
Un reconstrui de la continentes e mares de la permian, sirca 280 milion aa

La permian es un sistem e periodo cual estende 47 milion anios, de la fini de la periodo [[carboniferosa 298.9 milion anios ante aora (aa), a la comensa de la periodo triasica 251.9 milion a]]a. Lo es la periodo final de la era paleozoica. La conseta ia es introduida en 1841 par jeolojiste Roderick Murchison, ci ia nomi lo per la rejion de Perm en Rusia.

(Vide Scala de edas jeolojial per plu)

En la permian, la diversi de la amniotos temprana a la grupos asendente de la mamales, tortugas, lepidosauros, e arcosauros ia aveni. La Tera a acel tempo ia es dominada par du continentes nomida Pangea e Sibir, ensircada par un mar global nomida Pantalasa. La forestas pluvosa de la carboniferosa ia colasa e resta rejiones vasta de deserto en la interna continental. Amniotos, cual pote dura esta situas seca, ia comensa domina en loca de sua asendentes amfibio.

La permian (con la paleozoica) ia fini con la aveni permian-triasica de estingui, la estingui la plu grande en la istoria de la Tera. Viventes no pote recovre de esta asta la triasica media. En la continentes, ecosistemes ia nesesa 30 milion anios per recovre.

Galeria[edita | edita la fonte]