Odiseo

De Vicipedia

Odiseo (elinica antica: Ὀδυσσεὺς, latina: Vlixes) es un de la eroes de la mitolojia elinica ci apare en la Iliada e es la carater xef de la Odisea. Ambos obras es scriveda par Homero.

Sposo de Penelope, padre de Telemaco, e fio de Laerte e Anticlea, Odiseo es conoseda per sua brilia inteletal e es nomida Odiseo la astuta. El es famosa per sua nostos ("reveni a casa"), cual ia ocupa 10 anios pos la cade de Troia.

La plu de la fontes sur la vive de Odiseo ante la gera de Troia es la scrivor de mitolojia Pseudo-Apolodoro e Higino, ci ia nase a multe sentenios pos Homero. Un nara es multe conoseda: Cuando Helena ia es saisida, Menaleo ia solisita ce sua corteores obedi la jura e aida el a reprende el, un atenta cual ia provoca la gera de Troia. Odiseo ia atenta evita lo par finje dementia, car un oraculo ia predise un reveni longa a casa per el si el ta vade. El ia junta un bove e un asino a sua arado e ia comensa semi sal. Palamede ia vole contrademostra la folia de Odiseo e ia loca Telemaco, la fio de Odiseo, fronte a la arado. Odiseo verje la arado e tal esposante sua stratejia.

Lia esterna[edita | edita la fonte]