Model:Bon article/9

De Vicipedia
Senas de la Canta de Roland, en un manoscrito luminada

La Canta de Roland (franses: La Chanson de Roland) es un poesia epica fundida sur la batalia de Roncesvalles en 778, en la rena de Carlo la grande. Lo es la obra la plu antica de leteratur franses cual ia survive asta oji, e lo esiste en versiones variosa en manoscritos diferente, atestante sua popularia enorme entre la sentenios 12 e 14.

On dati sua composa a la periodo entre 1040 e 1115: un varia temprana ia comensa sirca 1040, con ajuntas e alteras asta sirca 1115. La testo final ave sirca 4000 linias de poesia. Esta epica es la prima esemplo – e, con la Poesia de Mea Cid, un de la esemplos la plu eselente – de la chanson de geste (canta de atas eroin), un forma leteratural cual ia flori entre la sentenios 11 e 15 e ia selebra atas lejendal.

Manoscritos e data[edita la fonte]

An si lo descrive avenis en la eda carolingian, lo ia es scriveda a tempo multe plu tarda. Nove manoscritos survive de la Canta de Roland en franses vea. La plu vea de esta manoscritos es tenida a la Biblioteca Bodleian en Oxford. Esta ia orijina entre 1129 e 1165 e ia es scriveda en anglonormande.