Model:Bon article/3

De Vicipedia
Areas do suomi es parlada.

Suomi es la lingua parlada par la majoria de la popla en Suomi, e par persones desendeda de suomis estra Suomi. Lo es un de la du linguas ofisial de Suomi e un lingua ofisial minor en Sveria. En Sveria, e suomi normal e meänkieli, un dialeto de suomi, es parlada. La lingua kven, un dialeto de suomi, es parlada en Noria norde.

Suomi es parlada par sirca sinco milion persones, la plu de ci abitante en Suomi. On ave ance minorias en Sveria, Noria, Rusia, Esti, Brasil, Canada, e la SUA. Sirca 90% de la popla de Suomi parla suomi como se lingua prima. La resta, sirca 5.5% parla svensce, sami, o otra linguas.

Suomi es un lingua ofisial de la Uni European.

Evolui[edita la fonte]

Suomi es un membro de la familia de linguas finica (en la familia plu grande de linguas uralica) e es un lingua entre la fusante e la aglutinante. Lo altera e infleta nomes, ajetivos, pronomes, numeros, e verbos per indica sua roles en la frase. Lo mostra sua parteni con otra linguas finica en multe aspetas, incluinte estas:

  • sufisas de caso como la jenitiva '-n, la partitiva -(t)a / -(t)ä (de la uralica *-ta), la esesiva -na / -nä;
  • marcas de la plural -t e -i-;
  • sufisas de posese como -ni per la person prima singular (de uralica *-mi) e la person du singular -si (de uralica *-ti);
  • un cuantia de sufisas derivada;
  • multe parolas fundal con corespondes coerente de sonas con otra linguas uralica.

La teoria plu comun per la orijin de suomi e otra linguas finica es ce los veni de la foresta boreal sirca la Montes Ural e/o la curva de la Volga media.

Per plu, vade a Suomi (lingua)