Mirandes (lingua)

De Vicipedia
Mirandes (Mirandés)
Parlada en: Portugal
Area: Norde-este
Tota parlores: 10.000 - 15.000
Ordina:
Familia: Linguas romanica
State ofisial
Lingua ofisial de: Portugal
Regulada par: Anstituto de la Lhéngua Mirandesa
Sifras
ISO 639-1
ISO 639-2 mwl
SIL mwl
Sinia publica con la istoria de la Catedral del Miranda do Douro en mirandes.
Vide ance: LinguaLista de linguas

Mirandes (mirandés o lhéngua mirandesa) es un lingua romanica parlada en el norde-este de Portugal. El es un lingua de la grupo asturleones.

El es un lingua ofisial de Portugal de 29 janero 1999.

La mirandes desende de la lingua asturian parlada en la Rena de Leon e ia ave anticines e inovas cual difere lo de otra dialetos de la mesma lingua parlada en Espania. Per reconose esta diferes e car lo es separada de la resta de la teritorio on la lingua es parlada, la mirandes ia adota un sistem de scrive diferente de la usada en Espania.

Parlores[edita | edita la fonte]

En la sentenio 19, José Leite de Vasconcelos ia descrive lo como "la lingua de la cultiverias, de la laboras, de la casa e de ama entre la mirandeses". De 1986-87 lo ia es enseniada a la studiantes entre 10 e 11 anios, e tal ia es reganiada.

Oji la mirandes ave min ca 5 000 parlores (ma la numero es de 15 000 se on conta la parlores como lingua du) en la viletas de Mirando do Douro de la munisipa de Vimiso.

Esemplos[edita | edita la fonte]

Mirandes Portuges Lingua franca nova

Muitas lhénguas ténen proua de ls sous pergaminos antigos, de la lhiteratura screbida hai cientos d'anhos i de scritores hai muito afamados, hoije bandeiras dessas lhénguas. Mas outras hai que nun puoden tener proua de nada desso, cumo ye l causo de la lhéngua mirandesa.

Muitas línguas têm orgulho dos seus pergaminhos antigos, da literatura escrita há centenas de anos e de escritores muito famosos, hoje bandeiras dessas línguas. Mas há outras que não podem ter orgulho de nada disso, como é o caso da língua mirandesa.

Multe linguas es orgulosa de sua libros enrolada antica, de la leteratur scriveda sentos de anios ante e de scrivores popular, oji banderas de acel linguas. Ma otras no pote es orgulosa de esta, como es la caso de la lingua mirandes.