Imbolc

De Vicipedia
Un cursa de San Brigid, fabricada de palia

Imbolc (pronunsiada "imolg"), ance nomida la Dia de Brigid, es un festa celtica tradisional de Er, Scotland, e la isola de Man cual marca la comensa de primavera. Lo es selebrada a 1 febrero o sirca media entre la solstisio de inverno e la ecuinote de primavera. Lo es un de la cuatro festes celtica, con bealtaine, lunasa, e samhain, e coresponde a la Gwyl Fair y Canhwyllau en Cimri. Per cristianes, spesial en Er, lo es la dia de festa de San Brigid.

Imbolc es notada en la leteratur temprana de Er, e on ave evidentes ce lo ia es ance un data importante en dias antica. Lo e crededa ce imbolc ia es orijinal un festa pagan asosiada con la diva Brigid, e ce lo ia es cristianida como un festa de San Brigid, ci es probable un cristiani de la diva. A imbolc, cruses de Brigid e un pupa de palia de Brigid (un Brideog) ia es fabricada. La pupa es alora paradeda tra la vila de casa a casa par xicas, a veses acompaniada par "xicos de palia". Brigid ia es crededa como visita cada casa a imbolc. Per reseta sua bondises, persones ta crea un leto per Brigid e lasa comedas e bevidas per el, e vestas ta es poneda a estra per sua bondises. Brigid ia es ance clamada per proteje casas e bestias. La popla ia partisipa en festas spesial e visitas a posos santa, e lo ia es la tempo per divinas.

An si multe costumes ia mori en la sentenio 20, imbolc es ancora selebrada e en alga locas ia es reviveda como un aveni cultural. Alga neopaganes celtica e uicanes moderne selebra imbolc como un festa relijiosa.