Caxalote

De Vicipedia
Madre e bebe
Un grupo de caxalotes sosialinte (e parleta?)
Un sceleto de un caxalote
La serebro enorme, conservada de un caxalote
Scrimxa mostrante un xasa de un caxalote, gravada sur un dente par Edward Burdett, sentenio 19 temprana

La caxalote (Physeter macrosephalus) es la plu grande de la balenas con dentes, e la predor la plu grande. Lo es la sola membro vivente de la jenero Physeter e un de la tre spesies esistente en la familia, con la caxalote pigmeo e la caxalote nano (jenero Kogia)

La caxalote es un mamal de mares alta con un estende global, e migra par saison per come e reprodui. Femas e mases joven abita con lunlotra en grupos, en cuando la mases matur vive solitar estra la saison de reprodui. La femas coopera per proteje e nuri sua enfantes. Los pari cada 4 a 20 anios, e cura per la enfantes per plu ca un desenio. Un caxalote matur ave poca predores natural, ma enfantes e adultes debil es a veses matada par grupos de orcas.

Mases matur ave un promedia de 16 metres de longia, ma alga ateni 20.7 metres, con la testa representante asta un trida de la longia. Tufante a 2250 metres, lo es la mamal tre de tufantes profonda, pos la elefante-de-mar sude e la zifido de Curier. La caxalote usa ecoloca e vosi tan forte como 230 desibeles su acua. Lo ave la serebro la plu grande sur Tera, plu ca sinco veses plu pesosa ca lo de umanas. Los pote vive per 70 anios o plu.

Spermaseti (de la elinica per "semes de setasios; la orijina de la nom engles sperm whale), es un sira de la testas de caxalotes e alga otra balenas, e ia es un gol xef de la industria de balenas, e ia es valuada per usa en lampas de olio, lubricantes, e candelas. Ambargris, un produi solida e sirin a veses presente en la sistem de dijesta de la caxalotes, es ancora alta valuada como un stablinte en parfumes, entre otra usas. Xercores de plaias atende per ambargris en la forma de flotantes. La xasa de balenas ia es un industria major en la sentenio 19, como representada en la novela Moby Dick par Herman Melville. La spesie es protejeda par la suspende de la Comision Internasional de Xasa de Balenas, e es listada como menasada par la Uni Internasional per la Conserva de Natur.