Bonaire

De Vicipedia
Bonair
Bonaire

Boneiru

Bonaire, o plu completa Entidat publico Boneiru (papiamento), o Openbaar lichaam Bonaire (nederlandes), pd "Corpo publica de  Bonair", es un isola en la Mar Caribe cual es un parte de la Rena de Nederland. Lo es un de la isolas "ABC" (Aruba, Bonaire, Curasau).

Bonaire es la abitada de 15 700 persones. La capital es Kralendijk, con 12 500 persones. La vila du es Rincón (1 800), de cual sua nom sinifia "angulo" en espaniol.

Jeografia[edita | edita la fonte]

Bonaire es locada a 80 cilometres de la costa de Venezuela en la plano continental de America Sude e, per esta razona on regarda lo como un parte jeolojial de la continente.

La jeolojistes crede ce Bonaire ia es relativa resente formida. Como la plano continental (oji locada sirca Montserat, e la causa de un ativia volcanal en acel isola) ia move tra la area, lo ia leva un masa grande de roca a la surfas de la mar e ia crea la isolas de Antilias Major e Minor, incluinte Bonaire. Cuando la fondo de mar ia asende, un parador de coral enorme ia crese en lo cual oji es tera seca. Esta corales ia es esposada a aira e ia mori, deveninte un surfas de depones de calcario tra la milenios.

Politica[edita | edita la fonte]

Ante la referendo de 2010, la Antilias Nederlandes ensircante la isolas de Curasau, Bonaire, San Eustatio, San Maarten e Sabia ia es governada como un democratia parlamental fundida sur la sistem de governa nederlandes con elejes libre a un ves en cada cuatruple de anios. En disputas sur la futur political, cuatro de la sinco isolas ia defende la separa de la Antilias Nederlandes. Alga de la abitores de la isolas ia desira autonomia; otras ia desira plu integra.