Arianisme

De Vicipedia
Un depinta de Ario, de icon bizantian de la consilio prima de Nicea
Un mapa de la statos cristian sirca 495 ec

Arianisme es la crede nontrinialiste cual declara ce Jesus Cristo es la Fio de Dio e jenitada par Dio la Padre a un punto en tempo, un creada distinguida de la Padre e suordinada a el, ma ci es ance Dio, pd Dio la fio. La credes ia es atribuida a Ario (256 – 336 ec), un prete cristian en Alexandria en Egipte. Sua instruis e los de sua suportores ia es oposada a la crede teolojial tenida par otra cristianes, nomida trinialisme o homoousia, pd la crede ce la trinia es composada de tre persones - Padre, Fio, e Spirito Santa - cual es unida como un sola Dio.

Ario ia es la studiante de Lucian de Antioc a sua academia privata en Antioc, e ia erita de el un forma alterada de la instruis par Paul de Samostata. La Fio (Cristo, Logos) ia es un creada divin jenitada par la Padre ante la crea de la universo, e ci es la media tra ci tota ia es creada, ma ci es suordinada a la Padre. La Fio es la creada prima e la plu perfeta, e ia deveni "Dio" sola par la permete e potia de la Padre.

Controversia sur arianisme comensa en a sentenio tre tarda e continua tra la lu de la sentenio cuatro. Lo ia envolve la plu de membros de a eglesa, de credores simple, pretes, e monces a bispos, imperores, e membros de la familia imperia. Du imperores roman - Constantio 2 e Valens, deveni arianes o semiarianes, como gerores xef de la gotos, vandales, e lombardes ante e pos la cade de la Impero Roman Ueste. Ma, de la sirca 300 bispos cual ia antende la Consilio de Nicea, sola du no ia suscrive la Crede Nicean cual condena arianisme. Imperor Constantin ia comanda un puni de moria per los ci refusa sede sua crede en arianisme.