Analise matematical

De Vicipedia

La analise matematical es la ramo de matematica consernante limitas e teorias relatada, como diferensia, integra, mesura, series infinita e funsionas analisal.

Esta teorias es usual studiada en la contesto de numeros e funsionas real e complicada. La analise ia evolui de calculo, cual es asosiada a consetas fundal e tecnicas de analise. Analise pote es distinguida de jeometria, par contrasta, lo pote es aplicada a tota spasio de ojetos matematical cual ave un defini de prosimia (un spasio topolojial) o distantias spesifada entre ojetos (un spasio metral).

Istoria[edita | edita la fonte]

Arcimede ia usa la metodo de fatiga per solve la area en un sirculo trovante la area de poligones regulada con plu e plu lados. Esta ia es un esemplo temprana ma nonformal de un limita, un de la consetas fundal en analise matematical.

Consetas importante[edita | edita la fonte]

Analise numeral[edita | edita la fonte]

La analise numeral es la studia de algoritmos cual usa aprosimi numeral (en contrasta con manipulas simbolin jeneral) per la problemes de analise matematical (distinguinte de matematica discreta).

Otra aplicas[edita | edita la fonte]

Siensas fisical[edita | edita la fonte]

La majoria de la mecanica clasica, relativia, e mecanica cuantal es basida en analise aplicada, e egalis diferensial plu esata. Esemplos de egalis diferensial importante inclui la lege du de Newton, la egali de Schrödinger e la egalis de campo de Einstein.

La analise funsional es ance un fator xef en mecanica cuantal.

Lia esterna[edita | edita la fonte]