Albert Camus

De Vicipedia
Albert Camus

Informa personal

Nase: Dréan, El Taref, Jazair, 7 novembre 1913
Mori: Villeblevin, Yonne, Burgundia, Frans, 4 janero 1960 (46)
Pais: Frans

Otra informas

Profesa: Jornaliste, scrivor, filosofiste.

Albert Camus (1913–1960) ia es un scrivor franses de jazairi. El ia nase en Mondovi, Jazair (alora un colonia franses) e ia es instruida a la Universia de Jazair. Pos la mori de sua padre en la Gera Mundal 1, la familia de Camus ia es povre e el ia susta se en sua studia par empleas diversa. Prima el ia labora en un compania de teatro e como un jornaliste.

Sua articles temprana La lado erante e la lado coreta ("L'Envers et l'endroit") e La rituos de sposi ("Noces") mostra la temas e la duplismes cual representa sua obras plu tarda. Sua novelas La stranjer ("L'Etranger"; 1942) e La pesta ("La Peste"; 1947) refere multe a esistentialisme en sua asentua de la asurdia e acasia de la vive. Sua otra obras inclui La mito de Sisyphus ("Le Mythe de Sisyphe") en 1943 e La revoltor ("L'Homme révolté") en 1951. La critica de Camus sur comunisme en esta libro ultima ia causa un disputa ferose con la filosofiste Jean-Paul Sartre.

El ia gania la premio Nobel per leteratur en 1957. La teatrales La malcomprendeda ("Le Malentendu") e Caligula, e la novela La stranjer (la studia de un om asurda en un mundo asurda), esplora aspetas diversa de La bobo, an cuando La mito de Sisyphus es un trata filosofial de la mesma conseta. Con leteras a un ami deutx ("Lettres à un ami allemand"), La pesta, la teatral La state de aseja (L'Etat de siège), e La revoltor, Camus ia move se a via de la stranjeri metafisical e ia comensa esplora la problem de la sufri e revolta umana.

La om prima es un novela autobiografial, racontada par pronom de person tre. El ia ajusta per la teatro obras par Buzzati, Calderan, Dostoevsky, Faulkner, Larivey, e Lope de Vega. La cade ("La Chute") es cisa la obra la plu matur de Camus; lo segue un colie de naretas La escluida e la rena ("L'Exil et le royaume").

Camus ia mori lamentable en un colide de veculos en 1960.