Plutarco

De Vicipedia
Plutarco

Informa personal

Nase: s 46 ec Ceronia, Beotia
Mori: s 120 ec Delfi, Focis
Pais: Elas antica

Otra informas

Profesa: Biografiste, esajiste, filosofiste

Plutarco ia es un biografiste e esajiste elinica, conoseda per sua Vives Paralel e Moralia. An si sua obras ia es scriveda en elinica, los ia es dirijeda a lejores elinica e roman.

Biografia[edita | edita la fonte]

Vive temprana[edita | edita la fonte]

Plutarco ia nase en un familia importante en la site peti de Ceronia, 80 cilometres este de Delfi, en la rejion elinica de Beotia. Sua familia ia es rica. La nom de la padre de Plutarco ia no es conservada, ma basida en la tradision elinica de repete un nom en jeneras alterna, lo ia es probable Nicarco (Nίκαρχoς). La nom de la avo de Plutarco ia es Lampria, como es atestada en Moralia en en sua Vive de Antonio.

Obras[edita | edita la fonte]

Vives de imperores roman[edita | edita la fonte]

La prima obras autobiografial de Plutarco ia es la Vive de la imperores roman de Augusto a Vitelio. De estas, sola la Vives de Galba e Oto survive.

Vives paralel[edita | edita la fonte]

La obra la plu conoseda de Plutarco es vives Paralel, un serie de biografias de elinicas e romanes famosa, ordinada en duples per lumina sua virtuas e mal abituas. La Vives survivente conteni 23 duples, cada con un vive elinica e otra roman, como ance cuatro Vives sin duple.