Marco Tullio Cicero

De Vicipedia
Marco Tullio Cicero

Informa personal

Otra informas

Profesa: Legiste, politiciste, filosofiste, scrivor

Marco Tullio Cicero (latina: Marcus Tullius Cicero) ia es un legiste, politiciste, filosofiste, scrivor e parlor roman.

Sua influe a la lingua latina es tan grande ce la istoria de prosa en latina e linguas european asta la sentenio 19 pare composada de reatas contra el o de revenis a sua stilo. Longo Michael Grant, "la influe de Cicero en la istoria de leteratur e ideas european esede grande cualce otra scrivor de prosa en cualce lingua". Cicero ia introdui la scolas filosofal elinica a la romanes, e ia crea la vocabulo filosofial latina (con parolas nova como evidentia, humanitas, qualitas, quantitas e essentia[1]), distinguinte se como traduor e filosofiste.

Lega[edita | edita la fonte]

Cicero es tradisional regardada como la mestre de la prosa latina, tal ce Quintiliano ia declara ce Cicero "no ia es la nom de un om, ma de la bonparla mesma". El es reconoseda como la om ci ia muta latina de un lingua modesta a un media leteratural capas de espresa pensas astrata e complicada con claria. Cesar ia loda la susede de Cicero, disente "lo es plu importante ce on ia estende la fronteras de la spirito (ingenium) roman ca la fronteras de la impero roman".

Longo John Williams Mackail: "La gloria unica e nonmortal de Cicero es la crea de la lingua de la mundo sivilida, e la usa de esta lingua per crea un stilo cual 19 sentenios no ia recambia, e en alga aspetas ia altera apena."

Obras[edita | edita la fonte]

Referes[edita | edita la fonte]

  1. evidentia, umania, cualia, cuantia, esentia

Lias esterna[edita | edita la fonte]