Lakshmi

De Vicipedia
Un depinta de Lakshmi, par Raja Ravi Varma

Lakshmi (sanscrito: लक्ष्मी) es la diva indu de ricia e bonfortuna. El es la sposa e shakti (enerjia) de Vishnu. Lakshi, con Parvati e Saraswati, formi la Tridevi ("tre divas"), un trinia santa. Lakshmi es ance un diva importante en jainisme e es trovada en templos jain, e es un diva de bonfortunia en partes de la mundo budiste.

Lakshmi es ance nomida Sri ("belia, ricia") o Thirumagal ("fia"), car ave ses cualias divin (guna) e es la fortia divin de Vishnu. En induisme, el ia es naseda de la turba de la mar primeval (samudra mantha) e el ia eleje Vishnu como sua sposo eterna. Cuando Vishnu ia desende a tera como la avatares Rama e Krishna, Lakshmi ia ance desende como sua sposas, Sita e Rukmini. La sposi e relata entre Vishnu e Lakshmi es la model per rituas e seremonias de sposis indu.

En arte indian, Lakshmi es depintada como un fem vestida refinada e la color de oro, con un buo como sua veculo, sinifiante la importa de ativia economial en la manteni de vive, sua capasia per move, labora, e vince en oscuria confusante. El sede sur un pedestal nelumbin, con un nelumba en sua mano, cual es in simbol per bonfortuna, autosabe, e libri spirital. El es mostrada con cuatro manos, cual represente la cuatro goles de vive umana importante per la vive indu: dharma, kama, artha, e moksha ("condui virtuosa", "plasir e pasion", "labor produinte", e "lumina"),

Descovres arceolojial e monetas antica sujeste ce la reconose e adora de Lakshmi per la milenio prima aec. Scultas e icones de el ia es trovada en templos indu tra Asia sude e sude-este, estimada como de la dui du de la milenio prima ce. La festas de Diwali ("serie de lampas", la festa de lus) e Sharad Purnima ("autono luna plen", la festa de la fini de la monsones e comensa de colie) es selebrada per sua onora.