Jedi

De Vicipedia
Un simbol de la Jedis (de Jedi Knight II: Jedi Outcast)

La Jedi (pronunsiada Djedai) es un ordina moncal de cavalores ce apari en la universa imajinal de Star Wars (la geras de la stelas). La Jedi es simile a dones en otra naradas ma los usa the force (la fortia), un pote misterios ce dona a los multe potia. El es posable ce la parola Jedi veni de la parola japanes Jidaigeki (時代劇, filmas supra Samurai e otra en edas antica, como Edo).

La Fortia ave du aspetas, seguente la Jedi: la lado de lus e la lado oscura. La Jedi usa la lado de lus, ma un otra ordina de cavalores, la Sith, usa la lado oscura per oteni plu pote. La tenta de la lado oscura es un tema frecuente en la filmas de Star Wars.

Orijinas de la ordina[edita | edita la fonte]

La Jedi Cavalores ia es un ordina de persones ci ia ave la capasia tocar e laborar con la Fortia. Evitante la lado oscura, la Jedi ia segue la lado de lus de la Fortia, usante los pove per atas nonegotiste, benefical e servial*. La ordina ia comensa des de mil anios ante la leva de la Impero Galasial. Multe otra vea ordines ia es pensada es la asendente de la Ordina Jedi, ma no lias serta ia es trovada. En le mesma modo, la planeta do la Ordina Jedi ia nase no es sabeda. Es multe posables, incluinte planetas sabeda como Coruscant, Ossus, Corellia e Utapau, e ance planetas misterios e perdeda com Had Abbadon, e Ondos.

Es sabeda, ce la plu saje e plu bon filosofistes, pretes, e gerores ia colie en un sola mundo tre longa ante per discute los descovres supra la enigmal* e misterios Fortia, e ce la consentra de los a fini ia segue a la developa de la Jedi Ordina. – Star Wars Roleplaying Game: Power of the Jedi Sourcebook.

A la inisia la Jedi ia es un ordina de contempla. Ma seguente la tempo la Ordina ia se cambia, e ia prende un rol plu direta e activa en la laboras de la galasia, a fini se reposante a Coruscant pos la desastre de la Batalia de Ruusan. La istoria de la Jedi ia es liada con la Republica ce los ia serve e la Sith ce los ia combata.

Tra plu ce un mil jeneras, la Jedi Cavalores ia es la gardores de pax e justia en la Vea Republica. Ante la tempos oscura. Ante la Impero. – Obi-Wan Kenobi, Star Wars Episode IV: A New Hope.

Deveni un Jedi[edita | edita la fonte]

Deveni un Jedi ia nesesa la plu profonda respondia* e mente astuta. La vive de un Jedi ia es un sacrifia personal. Aceles ce ia mostra un capasia con la Fortia ia es prendeda a se nase o pronto pos a la Jedi Temple en Coruscant, do la ordina ia es baseda. De la comensa de se practica nos ia vive un vive simple, seguente la regulas de la Jedi ce ia proibi poseses material e fisas emosial.

Jedis famosa[edita | edita la fonte]