Hermann Hesse

De Vicipedia
Hermann Hesse

Hermann Karl Hesse (2 julio 1877 - 9 agosto 1962) ia es un poesiste, noveliste, e depintor. Sua obras la plu conoseda inclui Demian, Steppenwolf, Siddhartha, e La jua de perletas de vitro, cada de cual esplora la xerca de un individua per autentica, autoconose, e spiritalia. En 1946, Hesse ia reseta la Premio Nobel en leteratur.

Hermann ia nase en la vila Calw en la Foresta Negra en Wurttemberg en la Impero Deutx. Sua padre, Johannes Hesse ia nase en 1847, la fio de un dotor, en Weissenstein, Esti (alora en la Impero Rusce). El ia es un membro de la minoria de deutxes baltica en la rejion baltica. La madre de Hermann, Marie Gundert, ia nase a un mision en India en 1842. El ia ave sinco conasedas, ma du de los ia mori en enfantia.

El ia crese en un casa de pietistes xvabes, con la tende pietiste per isoli credores en grupos peti e profonda pensosa. Ativa ma no sosial, Hermann ia mostra indicas de depresa seria en sua anio prima a scola. Sua avo, Hermann Gundert, un dotor de filosofia e fluente en multe linguas, ia coraji la xico per leje vasta, e ia dona asede a sua biblioteca personal, plenida con obras de leteratur de la mundo.

Pos un atende susedosa a la scola latina en Goppingen, Hermann ia entra la Seminario Teolojial Evanjelial de la Abaderia Maulbronn en 1891. La studiantes ia abita e studia ala, un de la plu bela e bon conservada en Deutxland, atendente 41 oras de clases per semana. Hermann ia fa bon en la menses prima e ia scrive en un letera ce el ia joia spesial la scrive de esajos e tradui poesias elinica clasica a deutx. Ma sua tempo a Maulbronn ia es la comensa de un crise personal seria.

Hesse ia comensa un viaja tra instituis e scolas variosa e ia esperia problemes intensa con sua jenitores. En maio, pos un atenta a suiside, el spende tempo a la institui en Bad Boll su la cura de teolojiste e eglesor Christoph Friedrich Blumhardt. Plu tarda, el ia es poneda en un institui mental en Stetten im Remstal, a alora a un institui per xicos en Basel. A la fini de 1892, el ia atende la liseo en Cannstatt, aora parte de Stuttgart. En 1893, el susede a la esamina de un anio, cual ia conclui sua educa formal.

17 otobre 1895, Hesse ia comensa labora en un libreria en Tubingen, cual ia ave un colie spesial en teolojia, filolojia, e lege. Sua taxes inclui la organiza, paci, e arcivi la libros. A la fini de cada dia de labora de 12 oras, Hesse comensa sua propre laboras, e spende sua soldis osiosa con libros en loca de amis. En 1902, sua madre ia mori pos un maladia longa e dolosa.

Pos sua susede con la primi de sua novela Peter Camenzind en 1904, el ia ave un avansa grande: de alora, Hesse ia ateni sufisinte susede per susta se como un autor. La novela ia deveni popular tra Deutxland. Sigmund Freud ia loda la novela como un de sua lejedas favorida.

Aora con un carera sufisinte, Hesse ia sposi Maria Bernoulli (de la familia famosa de matematicistes) en 1904, en cuando la padre de Maria, ci no aproba de sua relata, ia es a via per la fini de la semana. La duple ia comensa abita en Gaienhofen a lago Bodenzee, e ia comensa sua familia, ultima composada de tre fios. Hesse ia atenta enscrive en la militar en la Gera Mundal 1, ma sua limitas de vide ia forsa ce le servi en la ramo medical de la armada.

Cuando sua sposa ia developa scizofrenia e sua fio Martin ia developa un maladia seria, sua padre ia mori a 8 marto 1916. Hesse ia nesesa abandona sua servi militar e ia comensa reseta psicoterapia, cual resulta en un preocupa longa con psicoanalise, tra cual el developa un relata con Carl Jung e ia es corajida per recomensa sua scrive. En un periodo de tre semanas en la autono de 1917, Hesse ia scrive sua novela Demian.

En 1919, sua sposi ia colasa. Sua sposa ia ave un episodio sever de psicose, ma an pos sua recovre, Hesse no vide un futur con el. En 1922, sua novela Siddhartha ia es publicida, cual mostra sua ama per la cultures de India e la filosofia de Budisme. En 1924, Hesse ia sposi la cantor Ruth Wenger, ma esta sposi no ia ateni cualce grado de stablia.

Hesse ia publici Steppenwold en 1927, es pronto pos lo, el sposi la istoriste de arte Ninon Dolbin. Esta cambia a un acompania ia es refletada en la novela Narsiso e Goldmund, publicida en 1930. La anio seguente, Hesse e Ninon ia move a un casa grande prosima a Montagnola, nomida "Casa Hesse".

Alora, Hesse ia comensa scrive lo cual ta deveni sua obra major final, La jua de perletas de vitro (acc Magister Ludi). Lo ia es primida en 1943 en Suiz. El ia es donada la Premio Nobel en leteratur en 1946.

Hesse ia oserva la leva a potia de nazisme en Deutxland con multe ansia. En 1933, el ia aida sua amis Bertolt Brecht e Thomas Mann per fuji en esclui. En esta modo, el ia atenta labora contra la supresa par Hitler de arte e leteratur cual protesta nazisme. Sua sposa ia es iudi, e el ia espresada sua oposa a antisemitisme longa a ante.

El ia mori a 9 agosto 1962, con 85 anios, e ia es enterada en la semetero a San Abbondio en Montagnola.