Filosofia de Schopenhauer

De Vicipedia

Per Schopenhauer, la mundo fenomenal es fundal un ilude. La realia vera, la “cosa mesma” de Kant, es nomida par el la Vole. La Vole, posible un terma strana per nos oji, es plu como la Dau en filosofia xines: de la Vole tota cosas deriva. Ma lo ave plu la cualias de un forsa, e puxa e propulsa lo cual nos persepi como la mundo fenomenal.

La Vole es, on pote dise, la natur interna de tota cosas. Donce, si on desira comprende la natur interna de alga cosa – o algun – on debe mera regarda en se mesma. La Vole ance motiva nos, tra nosa instintos. Esta conseta ia influe Sigmund Freud joven a un jenera plu tarda.

Schopenhauer, profonda influeda par sua leje de leteratur budiste, ia vide vive como esensal dolosa. Nos es forsada par nosa natures, nosa instintos, a vive, reprodui, sufri, e mori. Schopenhauer es comun descriveda como “la pesimiste grande”. Asi es alga de sua parolas la plu importante:

Car la mundo es enferno, e umanas es, a un lado, la spiritos tormentada e, a la otra lado, la diablos en lo… Si tu imajina… la suma de angusa, dole, e sufri de cada spesie sur cual la sol brilia en sua curso, tu ta debe acorda ce lo ta es multe plu bon si la sol ta es capas de stimula la fenomeno de vive tan poca sur tera como sur la luna….

A nosa stona, nos esiste subita, pos milenios nonlimitada de no esiste; en un tempo corta nos denova no va esiste, ance per milenios nonlimitada. Esta no pote es vera, la cor dise.

La demanda es, natural, como on pote pote survive tra esta sufri? Un modo cual el sujesta es la salva estetical – vide la belia en alga cosa, o algun. Cuando nos fa esta, nos es regarda vera la cosa universal o esensal su la vista, cual dirije nos a la sujeto universal en nos mesma. Esta cuieti la vole cual forsa nos a la mundo fenomenal. Schopenhauer ia crede ce musica es la arte la plu pur – a sola un paso de la Vole. Un modo du per transende la sufri es par salva etical – compatia. Asi, ance, lo es la reconose de se-en-otras e otras-en-se cual gida nos a un cuieti de la Vole. Ma estas, el ia crede, es sola respondes partal. La responde completa nesesa la salva relijiosa – asteni, la cuieti direta de tota desiras par un vive de nega-de-ego e medita. Sin la Vole, sola noncosia resta, cual es Nirvana.