Eda de Bronze en India

De Vicipedia
"La xica dansante", un sculta famosa en bronze de Mohenjo-daro

La Eda de Bronze en la sucontinente de India (pd Barat) ia comensa sirca 3000 aec, e en la fini resulta en la Sivilia de la Vale Indo cual ia ave sua periodo matur entre 2600 e 1900 aec.. Lo continua a la periodo de la Rigvedas, la periodo temrpana de la period de la Vedas. Lo es segueda par la Eda de Fero en India, comensante sirca 1000 aec.

La abitantes de la vale de la Rio Indo, la Harappas, ia developa tecnicas nova en metalurjia e produida cupre, bronze, plomo, e stanio. La cultur tarde de la Harappas, datida de 1900 a 1400 aec, coaveni partal con la traverso de la Eda de Bronze a la Eda de Fero, donce lo es difisil per dati esta traversa esata. Lo es alegeda ce un brasaleta de cupre, fabricada en Mehrgarh en la forma de un raio de un rota sirca 6000 anios ante aora, e es la esemplo la plu temprana de la usa de la tecnica de sira perdeda en la mundo.

India sude, par contrasta, resta en la eda mesolitica asta sirca 2500 aec. En la milenio du aec, lo pare ce on ia ave contata cultural entre India norde e India sude, an ce India sude ia brinca supra la Eda de Bronze e ia entra la Eda de Fero de la calcolitica direta.

En febrero 2006, un ensenior en la vileta de Sembian-Kandiyur en Tami Nadu ia descovre un sisel de bronze con un enscrive cual es estimada de sirca 3500 anios ante aora. La epigrafiste Iravatham Mahadevan ia sujeste ce la scrive ia es en la alfabeta de Indo, e ia sujeste ce la lingua ia es relatada a la linguas dravidian. Ma la asentia de un Eda de Bronze en India sude, contrastada con la sabia de la tecnolojia de fabrica con bronze en la cultures de la vale de la Indo, sujeste ce sua ipotese no es probable coreta.